Bjørgvin

Fasadevask

Noen tips til en knakende god fasadevask? Skal ta noen steni plater og en platting med fliser.

Har ikke varmtvannspyler, så vil ha et middel som biter godt ifra seg uten å bleke ala kraftvask.

Noen som har prøvd selaclean idealvask f.eks? Kanskje surfex hd kan brukes i en kraftig blanding? Men bør være økonomisk. Kan plutselig bli en del mer spyling ser jeg for meg. (borettslag)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex har banket ut 3 husvasker her i gården. Møkk/grønnske

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca blandingsforhold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg treffer blink nå, men på huset har jeg brukt klor i 1:4. Huset blir knallrent uten å bleke noe som helst :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1;10 / 1;5 fungerer jævlig bra som husvask ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1;10 / 1;5 fungerer jævlig bra som husvask ;)

Har du bare på og spyler av? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ren autofoam i flasken? Mye det samme, eller?

Husveggen er nedbajset etter at noen fuglejævler har hatt fest oppunder mønet, så jeg har en ganske omfattende vaskejobb foran meg, og trenger noe som får vekk dette svineriet enklest mulig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket ene siden av huset for noen dager siden. 50 / 50 ren surfex og ren bilshampo i kanonen. Medium innblanding. Virketid ca 4 minutter. La skum på vinduene et par minutter før jeg spylte av alt. Spylte nøye og lenge på glass, resten ganske kjapt.

Funket gull og luktet godt! Imponerte både meg selv og naboen. Måtte ha kostet fasaden om jeg skulle ha hatt full effekt, spesielt fra halvannen etasje og oppover.

Vikan har forresten teleskopkoster som kan bli ca 6,5 meter lange.

Endret av abc
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bare på og spyler av? :)

Spyler først med hageslange, spruter på Surfex, børster med kost, og spyler av. Gjorde dette på verandaen på hytta, fungerte fint ;) Dro ut masse møkk og var bedre enn spesialmiddelet muttern kjøpte ;)
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på å kjøpe en sånn teleskopdyse fra Nilfisk for å komme skikkelig til lenger oppe på veggen siden det er for høyt til å nå med kost... er bare redd for at malingen begynner å flasse, for jeg hadde virkelig ikke planer om å male huset i år også. Får virkelig holde å male terrassen samt innvendig før salg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ren autofoam i flasken? Mye det samme, eller?

Husveggen er nedbajset etter at noen fuglejævler har hatt fest oppunder mønet, så jeg har en ganske omfattende vaskejobb foran meg, og trenger noe som får vekk dette svineriet enklest mulig...

Legg noen plastposer under takpannene i hver ende av mønet.

Problem løst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive