snickers

Nylakket bil, trenger innspill

Hei, har nettopp blitt ferdig med en totalrestaurering av en 1992 Mercedes 190e.

Har lagt utrolig mye penger i lakk osv. så nå trenger jeg innspill på hvordan jeg skal vedlikeholde lakken. Det er ikke noen bruksbil, og kommer aldri til å se en vintervei. Men den skal kunne være med på 3000km kjøretur til Tyskland i juni, og insekter og annet dritt kommer vel til å slite på lakken. Trenger produkter jeg kan påføre med gjevne mellomrom for å vedlikeholde denne. Stikkord; Høy glans og grei levetid. På mine andre biler har jeg påført Meguiars Nxt generation wax hver 6 uke vanligvis. Men vet ikke om jeg må gå til andre produkter for å ivareta den nye lakken? Har ikke pleid å påføre sealant da jeg synes denne stjeler glans, og voksing tar ikke lang tid. Noen som har innspill til dette, bør jeg gå for profesjonell utførelse som Ditec etc?

Har også fått for meg at jeg skal behandle skinninteriøret i bilen, og er Swisswax sit leather care kit gode greier? Ser det inneholder elefantvoks og greier, er dette noe drit å sette seg i? Farge tenkte jeg å skaffe fra et lokalt skinnverksted. Og hvordan skal man bruke dette?(guide)? Noen som har innspill? :)

På forhånd takk, kanskje noen dumme spørsmål men er nybegynner. Virker som et seriøst forum! Tror jeg blir værende her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke velg ditec er min anbefaling. Overpriset er hvertfall et stikkord.

Siden bilen er litt "kos" ville jeg valgt dn fin voks fremfor en superdyr forsegling/coating.

Spørs litt på prisklassen di!, men swissvax Mirage, Concorso feks er god på holdbarhet, lett å bruke, holder til maaange påføringer, og en drøm å jobbe med.

Swissvax leather kit er utmerket. Ingenting å utsette på det fra meg:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 er faktisk en flytende syntetisk sealer, ikke en voks, selv om navnet antyder noe annet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke velg ditec er min anbefaling. Overpriset er hvertfall et stikkord.

Siden bilen er litt "kos" ville jeg valgt dn fin voks fremfor en superdyr forsegling/coating.

Spørs litt på prisklassen di!, men swissvax Mirage, Concorso feks er god på holdbarhet, lett å bruke, holder til maaange påføringer, og en drøm å jobbe med.

Swissvax leather kit er utmerket. Ingenting å utsette på det fra meg:-)

Ja, det høres fornuftig ut! Hvor lenge holder Concorso? Og hvordan ser denne ut i forholdt til andre dyrere produkter?

Ang Swissvax leather kittet så hvordan påfører du dette? Cleaner->Milk->elefantvoks og så la tørke?

Har du prøvd ut dette kittet? http://colourlock.shopitoo.com/product.html/vedlikehold-skinn-xl?category_id=6

Er et tysk produkt fra Lederzentrum GmbH. Litt mer spesialiset merke for lær, har lyst til å prøve ut dette :)

Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 er faktisk en flytende syntetisk sealer, ikke en voks, selv om navnet antyder noe annet...

Hm, det var jeg ikke klar over, fargen blir utrolig dyp og jeg synes den er veldig god :) Men så teller ikke min stemme så mye heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive