Larsen

Tips for å fremme salg av bil?

25 innlegg i emnet

Tiden har kommet for å sende min MX-5 videre til en ny eier. Jeg har fulgt markedet en stund og det er ikke direkte gjennomtrekk av denne modellen på Finn.no.

Jeg mener jeg har priset fornuftig, har grei kvalitet på bildene og er passe saklig i annonseteksten, men det er jo MIN mening. Hva tenker en gjeng skarpskodde detailere som er vant til å plukke alt ned til molekylnivå?

Her er annonsen, ta en kikk og fortell meg hva dere mener kan endres for å sikre at min MX-5 står frem i forhold til konkurrentene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder bilder bilder. Få et kult bilde av bilen i f.eks solnedgang. Få leseren til å tenke: wow! Denne annonsen må jeg klikke inn på. Uthev alt det positive, få dem til å tro at de trenger din bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg hadde satt pris på bilder i bilens høyde. Ikke ovenfra og ned som det er pr i dag. ned på kne og ta bilder. Da får du mye tøffere bil bilder med en gang

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til og stå på en stor p-plass, så vil du få mye "roligere" bilder. Uten søppelkasser, litt av en annen bil osv. Ellers også enig med Lena Kristin om bildevinkel. Ser også på interiørbildene dine er litt skeive, prøv og ta bildene i rett vinkel. Stå heller bak bilen og beskjær bildet etterpå.

Lykke til med salget av en flott bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Lena Kristin.

Har et eksempel:

DSC_0409_zps8905e7b7.jpg

DSC_0410_zps0ebf9aed.jpg

Ser mye bedre ut det siste bildet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del av bildene har litt fisheye-tendenser, de er tatt med vidvinkel.

Bildene er tatt med litt høyde for å gjemme "MX-5 NC offroad suspension syndrome", hjulbuene ligger skyhøyt over hjula med originale fjærer. Den ser litt "HotWheels" ut rett fra siden i lav høyde :P

Bakgrunnen ser jeg hva dere mener med, får se om jeg finner en mer nøytral plass som ikke er så rotete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den vært rød hadde Gry kjøpt den tvert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo mye bil som er til salgs. man må bare håpe på at den personen som vil kjøpe bilen din ser den når du legger den ut. bilder er bra. kanskje du må ned i pris. har også opplevd at litt høy pris selger bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(... eller kanskje ikke nå lenger når hun har fått unge... en MX-5 er kanskje ikke den mest praktiske familiebilen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(... eller kanskje ikke nå lenger når hun har fått unge... en MX-5 er kanskje ikke den mest praktiske familiebilen)

Tja, man kan stenge av airbagen på passasjersiden og sette barnesete i den :lol:

Vogna må nok stå igjen hjemme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg skulle selge bil, og la inn noe sånt som "pen bil, alle servicer fulgt"

Jeg tok noen grep, la inn med innbydende bilder og en hel haug med tekst. Med blant annet godord om quattro, sportssetene osv osv osv..

Det tok ikke lang tid før bilen ble solgt. Om det kommer av annonseteksten eller bildene vites jo ikke.

Husk det at skal din bil selges, må den skille seg ut fra andres annonser, En god annonse med gode bilder selger! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bildene er bra er det gjerne 2 ting som kan gjøre at det tar lang tid å få solgt bilen, prisen og hva som står skrevet i annonsen. Personlig synes jeg bildene er mer enn bra nok til å få solgt bilen, prisen kan jeg ikke si så mye om da jeg ikke kjenner disse bilene eller har letet opp tilsvarende biler på finn, men jeg har en tendens til å rynke på nesen å leite videre når jeg kan lese meg fram til at bilen har gått like mye sidelengs som rett frem. Nå er ikke dette det "værste" eksemplet, men jeg hadde heller brukt energi på å endre litt av teksten i annonsen enn å legge inn nye bilder ;)

"MX-5 er en særdeles underholdende bil på vinterføre, kontakten med underlag og den forutsigbare oppførselen gjør at gasspedalen kan brukes like mye til retningsendringer som rattet. Dette forutsetter at du stenger av ESP/Antispinn som effektivt holder bakenden i sjakk ved normal kjøring"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reagerte på samme. At man kan, og har, herjet med bilen er ikke så veldig innbydende i en annonsetekst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med de to over. Ikke det at litt sladding på vinteren ødelegger en bil, men jeg rynker også litt på nesa når jeg leser det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskrivelsen er nok et utslag av at jeg tror de som vurderer denne typen bil er ute etter det samme jeg kikket etter.

Annonseteksten henvender seg i overkant til folk som er ute etter en innvolverende kjøreopplevelse, der førerens input til pedaler og ratt er det som bestemmer retningen uten et elektronisk fornuftfilter mellom fører og hjul. ESP er forøvrig veldig fornuftig når ren transport er målet. :thumbup:

Jeg står inne for teksten men ser at i annonsesammenheng kan den brukes mot sin hensikt og jeg skal finne tid til å omformulere den snart.

Takk for tilbakemeldingene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke se det fra din side, eller tro hva andre ser etter. Sett deg inn i mottaker sin rolle. Hvordan ville du annonseteksten skulle vært hvis du skulle kjøpe bil? Hovedbilde fanger interessen til leseren, og annonseteksten gjør at leseren føler seg solgt. Du kan gjerne skrive at bilen er en ypperlig sportsbil. Du formulerer deg jo bedre i innlegget ovenfor enn du gjør i annonsen. Istedet for retningen, så kan du si respons.

"Dette er en ypperlig sportsbil hvor du får en innvolverende kjøreopplevelse. Det er du som styrer bilen, uten for mye elektronikk får du konstant respons når du trykker på gassen, eller svinger deg gjennom hårnålsvingene"

"Skru av ESP`en når du skal kose deg på svingete landeveier eller på bane, så vil du oppleve en helt fantastisk kjøremaskin som du har full kontroll over"

edit: MÅ du ha den bort, så ville jeg lagt med på 130k.

Endret av GlennN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ du ha den bort, så ville jeg lagt med på 130k.

Må og må, salg av et leketøy utløser kjøp av nytt leketøy :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må og må, salg av et leketøy utløser kjøp av nytt leketøy :D

Hehe :D da vil jeg kategorisere det som må :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skrev jeg i annonsen for Q5'n til han kompisen min..

"Meget pen Audi Q5 2.0 TDi selges.

Godt vedlikeholdt, med lakkrens og lakkforsegling 1-2 ganger i året. Sist 30. Nov 2013. Jevnlig vasket og aldri vært i vaskehall.

Bilen er godt utstyrt, med navi, S-line interiør, sportsseter sotede ruter, innfellbart hengerfeste, 19" orginale Audi felger på sommer osv.

Bilen er like unik på sommer, som på vinter. Quattro systemet til Audi sørger for god fremkommelighet på vinter, og unik kjøreopplevelse på sommer. Med sin spreke 2.0 TDi på 143 HK, i en kombinasjon med manuell girkasse, så innbyr dette til en kjøreopplevelse som ikke kan sammenlignes med andre biler i sin klasse.

S-line sportsetene i skinn og alcantara sørger for at du sitter som støpt, med god sidestøtte og du kan justere kneputene slik at du enkelt klarer å finne en sittestilling som gjør at du ikke blir sliten på langturer."

Byttet også fra dette bildet :

80_2119335277_xl.jpg

Til dette bildet:

80_2145830533_xl.jpg

Også dette bildet :P

80_1339077741_xl.jpg

Om det var det som gjorde at bilen skilte seg ut, i sammenheng med en god pris det vet jeg jo ikke. Men det tok seg opp med respons etter at jeg gjorde de justeringene

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja folkens, håper dette ikke oppleves som masete.. Jeg har endret teksten og er veldig spent på om dere mener det beveger seg i riktig retning :P

Slenger opp linken på nytt så dere ikke må scrolle så fælt.

Med det været vi opplever nå blir det bead-o-rama hvis jeg tar nye bilder, "skjønner" menigmann hva det betyr tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive