Gå til innhold

Unge Strand mot noen heftige riper!


kris1986

Recommended Posts

Yes folkens! Da ble det litt polering idag også! Først skulle jeg ta en Mazda 6 med swirls og noen lette riper, men pga den tynne lakken det er på de bilene og at jeg ikke fikk brukt PTG'en idag, så skulle det bli en Toyota Corolla, men der sa jeg også nei, så da ble det, hold dere fast, min egen bil!

De fleste som her inne som jobber på andre sine biler på helgene merker også sikkert at å holde liv i sin egen bil, det er ikke alltid lett ;)

På taket mitt har jeg noen HEFTIGE riper av en port som gikk ned, mens jeg kjørte (at han som lukket porten fortsatt lever er en helt annen sak, den tar vi ikke nå). På prøve-noe-nytt-igjen - fronten er det Scholl S03+ m/ Scholl pads og en billig polermaskin spesiallevert fra MARINESHOP.NO.

Dette ble brukt til vask idag, ullmitten sammens med den sykt deilige glideeffekten fra CG CW+GLOSS er jo helt RÅ! Til tørk i dag var det Guzzler og Guzzler HD som lå øverst i bunken, og de leverte sakene sine som alltid :)

Bilde001.jpg

(Jeg brukte Detailers Pride (DP) clay med NoRinse som lube)

Her kan man se det peneste jeg har hatt med å gjøre i dag. Petter fra forumet kom en tur, og da brukte jeg 2000 våtslip som jeg tok vekk en stor ripe med. Unigrit papiret la jeg i vann i går, og jeg brukte vann med en dråpe med såpe i som lube. Etter jeg hadde våtslipt fant jeg frem maskin med pads og S03+, og jeg gledet meg som en unge siden jeg har hørt veeeeldig mye skryt ;) Se ripene

Bilde002.jpg

Bilde003.jpg

Etter en omgang med S03+ fant jeg ut at Scholl bruker jeg stor hastighet på, og ganske lite press, og jaggu skal jeg si at ting gikk lekende lett på den STEIN HARDE VAG-lakken :o Det meste av defektene forsvant, og bare det værste ble igjen, og det hadde jeg regna med for å si det sånn! Jeg er mektig imponert, og angrer ikke! S03+ ligger "ett par" over Power Gloss mener jeg :)

Så kommer det morsomste, ripene på taket...

Bilde008.jpg

Bilde009.jpg

Litt mer..

Bilde010.jpg

Bilde011.jpg

Rent moro :) Det skal sies at det er noen dypere igjen som må våtslipes, men herregud for en lettelse at jeg slapp å våtslipe hele taket!

Swirls?

Bilde012.jpg

Nope :)

Det skal en del til å fjerne dette...

Bilde014.jpg

Støver relativt lite, hvertfall med tanke på at det er ull som blir brukt!

Bilde018.jpg

Merker at Scholl er tysk, litt mer perverse enn vi i nord :)

Bilde021.jpg

Ferdig med taket, til steg2 ble det brukt 106FA med sort scholl pute, 106FA er GENIAL på tyskerlakk, du ser den faktisk tar litt defekter! (Har vitne :P )

Da var unge hr. Strand ferdig med litt av bilen, og her er noen bilder dere kan nyte (to lag med Natty's Red, super voks.. Lukter nam nam, ikke smak...)

Bilde034.jpg

Bilde036.jpg

Bilde039.jpg

Bilde040.jpg

Etter jeg hadde polert bagasjelokket, da la jeg på to lag med Natty's red på halve flaten, jeg og Petter prøvde å se om vi kunne se en forskjell, men det gikk ikke. Arbeidet før voksen, det er det JEG tror teller så og si alt! Skal sies at det ikke var sterk belysning inne i hallen, kansje vi kunne sett noe utendørs i sol, men som sagt, innendørs i lyset vi oppholdt oss i, hadde vi ikke sjangs..

POLERMASKINEN:

Polermaskinen er veldig lett, lett å håndtere pga at du kan sette håndtakte øverst og på siden. Den er billig og den virker mye mer "stilfull" enn den fra biltema. Det eneste jeg ikke liker på den, og på "alle" andre billigmaskiner er at turtallsregulatoren ikke henger helt med. Jeg har ikke noe problem med å bruke den, men du sliter jo litt mer å vite hvilket turtallsområde du er i siden det synker litt når maskinen får motstand. Jeg vil verken anefale eller ikke anbefale den siden jeg ikke vet hvor "nøye" folk er på ting, men som sagt, jeg fikk gjort jobben jeg skulle idag, og det uten noen problemer! Men hadde jeg hatt Hitachien og FLAK (FLAK pga jeg tror det er FLAK som er leverandør)- maskinen foran meg, da hadde jeg valgt Hitachien, selvom den er større og veier mer.

Kristoffer

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • kris1986

    14

  • truhaa

    4

  • 100%

    4

  • Scandicshine.no

    3

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Godt å høre at du likte S3+ :D

Ang å se forskjell på voks på halvt panel osv, det er så og si umulig. Den beste måten er å ta en hel bil egentlig, det jeg har funnet ut i alle fall! Først da ser man total inntrykket!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet og gode bilder.

Du opplevde omtrent det samme som jeg da jeg testet stoffet for første gang lørdag,men jeg brukte flex DA og megs. burgunder padd.

Jeg hadde burgunder megs pad med meg, og hadde veldig lyst, men skal ta resten av bilen på lørdag, så får prøve den da :)

Godt å høre at du likte S3+ :D

Ang å se forskjell på voks på halvt panel osv, det er så og si umulig. Den beste måten er å ta en hel bil egentlig, det jeg har funnet ut i alle fall! Først da ser man total inntrykket!

Likte den veldig godt! Lukter ikke så dumt heller :D

Men uansett om jeg ser forskjell eller ikke, så har vi beadinga, det er noe eget med carnauba voks :wub: Jeg spylte og spraya vann på bilen når jeg vaska den for støv, det er bedre enn sex.. no kiddin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra jobba.. ja som du sier så ligger mye av resultatet i preppen av bilen.. voks gir som pirex sier et helhetsinntrykk, samt at den er med på å bevare preppen du gjorde. at du har metalik kan også gjøre den mer mute en en bil uten metalik. uansett ble det knall bra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Se der ja... Taket ble bra det, selvom du ikke var helt lysten på å begynne på det.. hehe...

Bag. luka ble så godt som 150%, med våtsliping av 1 ripe... Så nå vet jeg hvordan det skal gjøres også

Har lært en del triks idag.. Hastighet på maskin og bevelser... Er greit å få komme titte litt, og se hvordan folk gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde burgunder megs pad med meg, og hadde veldig lyst, men skal ta resten av bilen på lørdag, så får prøve den da :)

Pass på varmen.Den padden genererer endel varme,så ikke jobb forsent.

Prøv deg litt frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Veldig bra jobbet dette her.

Jeg ser jo nå at det var S3+ jeg skulle hatt i helga istedenfor å slite meg ut med Flex 3401, Megs burgunder pad og Powergloss på en svart golf 4 uten å klare å korrigere så mye som jeg ville. Jaja, en lærer så lenge en lever. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Skulle kansje brukt ull? det tar jo en god del mer ;)

MERK:

Meguiars sin cutpad er ikke av de sterkeste når det gjelder hvor mye de "biter", Tommy / Virtual fortalte jo oss om SIP og Megs Burgunder, og det avslutter LSP klart, klokkerent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en ullpad, men har ikke giddet å kjøpe det enda. :(

Etter et par paneler skiftet jeg faktisk ut megs paden med sonus sfx-1 siden jeg følte at det var litt mer cut i den.

Det kommer en tråd etterhvert om min jobb i helga så skal ikke kapre din tråd så mye lenger... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...