Gå til innhold
todden

150 mm vs 125 mm pads...

Recommended Posts

todden    0
todden

Kan noen fortelle meg fordelene/bakdelene med diss to størrelsene på pads? Snakker om skumpads både til vanlig roterende og da-maskiner. Snakker om kvalitetspads fra feks Scholl, Meguiar´s og Uber.

Jeg innbiller meg at desto større pad desto vanskeligere å ha kontroll, spesielt til roterende maskin eller tar jeg feil?

Blir resultatet bedre med den ene frem for den andre?.....

Endret av todden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Henrikooo    4
Henrikooo

Kan noen fortelle meg fordelene/bakdelene med diss to størrelsene på pads? Snakker om skumpads både til vanlig roterende og da-maskiner. Snakker om kvalitetspads fra feks Scholl, Meguiar´s og Uber.

Jeg innbiller meg at desto større pad desto vanskeligere å ha kontroll, spesielt til roterende maskin eller tar jeg feil?

Blir resultatet bedre med den ene frem for den andre?.....

Personlig bruker jeg forskjellig størrelse på pad (og bakplate) i forhold til flaten jeg skal polere. På store flater som tak, panser, dører etc. bruker jeg 150/160mm og på mindre/"vanskelige" områder som frontfanger, speil etc bruker jeg mindre pad..

Si at du har samme type pad i 150 og 125mm utførelse. De har de samme egenskapene, men brukes til forskjellige type flater. Tar f.eks litt lenger tid å polere et panser med 125mm kontra 150. Jo større pad, jo lettere er maskinen å kontrollere. Maskinen blir mer stabil med større pad. Det er ihvertfall min erfaring. Bruker DA-maskin da, ikke roterende :)

Er ikke veldig erfaren, så hvis jeg driver med feillæring er det bare å rette på meg. Men dette er ihvertfall hva jeg har erfart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg syns maskinene generelt sett er enklere å kjøre jo mindre pad.

Bruker selv large og medium på større paneler, small på trange steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Hvilken bakplate bruker du på large pads på roterende Knutis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Samme som på medium, men det hadde funket litt bedre med enda større bakplate. :)

Kjører mye large på Flex DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig