Gå til innhold
Trondb

Lakke takboks

Recommended Posts

Trondb    104
Trondb

Har kjøpt en brukt takboks som er i feil farge i forhold til bilen. Har planer om å kjøpe lakkboks med bilens farge pga vil ikkje betale 2 000 kr for dette hos et lakkverksted.

Noen som har tips til fremgangsmåte for best mulig resultat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Har kjøpt en brukt takboks som er i feil farge i forhold til bilen. Har planer om å kjøpe lakkboks med bilens farge pga vil ikkje betale 2 000 kr for dette hos et lakkverksted.

Noen som har tips til fremgangsmåte for best mulig resultat?

Tar man utgangspunkt i at du må kjøpe inn absolutt alt du trenger, vil du få mer igjen for pengene ved å la noen "proffe" gjøre dette. Differansen blir ikke så stor, du slipper alt arbeidet, og du får i tillegg en strøken lakkering ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Hadde det ikke vært bedre å prøvd plasti dip? :)

Ukjent med dette.. Får man kjøpt denne i bilens farge? Klarlakk utenpå?

Selg takboksen, kjøp ny i bilens farge :D

Betalte 1 500 for en pent brukt Skiguard 825. Ny koster ca 10 000.

Er ikkje typen som har boksen på hele året. Tas av tvert man er ferdig med "oppdraget".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Hadde som nevnt over her satt bort denne jobben. Koster sikkert det samme som å handle inn alt du trenger selv. Blir en del materiell du trenger totalt sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

litt usikker på farge begrensningen, men hvordan farge er det du har på bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

litt usikker på farge begrensningen, men hvordan farge er det du har på bil?

Fargen kalles sølv men syns det går litt mot lys blå også

20131228_145116_zps657a8cbf.jpg

Endret av Trondb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Sølv er ikke sølv :) må ha lakkoden for eksakt match. Ellers kan du bare lakke den sort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Sølv er ikke sølv :) må ha lakkoden for eksakt match. Ellers kan du bare lakke den sort ;)

Må selvsagt kjøpe etter lakkode ja... Boksen som eg har kjøpt er sort så selvsagt blir det en prøvemontering først for å se kor "ille" det ser ut.. men det fineste er som regel boks i samme farge som bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Skal en del til før en sånn boks blir både pent finishmessig eller at det reelle fargespillet matcher bilens :) og du trenger mer enn bare 1-2 stykker for å komme i mål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GlennN    17
GlennN

Jeg måtte betale 350kr for blandet lakk etter kode. Kostet 150kr med ferdigblandet lakk hvis de hadde den fargen i systemet. Jeg hadde mercedes svart, så det var en ganske vanlig farge.

Men det kan fort komme opp i 1000kr i lakk, 150kr i grunning og 2-300 kr i klarlakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

det fineste er som regel boks i samme farge som bilen

Absolutt, og da hadde jeg fått det gjort skikkelig når man først skal lakke.

Det er styggere med en dårlig lakkert boks i bilens farge, enn en pen sort. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
El_Jefe    5
El_Jefe

Jeg har ikke erfaring med lakkering selv, men har blitt fortalt at det er litt tricky å lakkere slike glassfiberbokser. Noe med at det kan vri seg om man ikke er forsiktig med varme og slikt. De som lakkerer slike bokser mye har visstnok egne jig'er de monterer boksene i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Plastidip er veldig tilgivelig og med en lakksprøyte fra biltema får man et strøkent resultat omtrent uansett så lenge man ikke har 10 tommeltotter. Man får plastidip i "spesial" farge på bestilling, da må du oppgi en RAL code som er lik lakkfargen på bilen, men det blir matt og ikke blankt som en lakk, selv med glossifier (og du får ikke metallic effekten)

Vil forsåvidt heller anbefale Cardip da denne gir et mye glattere og penere resultat, plastidip har mer tekstur en cardip som blir nesten helt slett.. (kjøpes fra QWT blant annet)

Personlig hadde jeg farget boksen med svart cardip, og evt en boks med silver metalizer til slutt for litt mer "popp"

Mye lettere og evt selge boksen senere også om den er svart da den vil passe til alle farger kontra en som er sølv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Da har takboksen blitt levert og fått løftet boksen på for å se resultatet.

Blei ikkje så ille siden det er litt sorte detaljer på bilen men tror finner ikkje helt roen på at den skal vere sort..

takboks2_zpsf0969f21.jpg

Plastidip er veldig tilgivelig og med en lakksprøyte fra biltema får man et strøkent resultat omtrent uansett så lenge man ikke har 10 tommeltotter. Man får plastidip i "spesial" farge på bestilling, da må du oppgi en RAL code som er lik lakkfargen på bilen, men det blir matt og ikke blankt som en lakk, selv med glossifier (og du får ikke metallic effekten)

Vil forsåvidt heller anbefale Cardip da denne gir et mye glattere og penere resultat, plastidip har mer tekstur en cardip som blir nesten helt slett.. (kjøpes fra QWT blant annet)

Personlig hadde jeg farget boksen med svart cardip, og evt en boks med silver metalizer til slutt for litt mer "popp"

Mye lettere og evt selge boksen senere også om den er svart da den vil passe til alle farger kontra en som er sølv.

Ser at du får den i sølv metallic også..

http://spray-wrap.no/spraywrap

Kanskje ikkje akkurat samme leverandør men fant denne med et "cardip" søk.

Kjøper absolutt dette med mest kurant som sort boks når man skal selge igjen..

Endret av Trondb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Spray-wrap.no og QWT er samme firma :)

Hvordan sølv cardip matcher din bil aner jeg ikke da jeg ikke har sett eksempler på den utenom bilder (som varierer veldig)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Spray-wrap.no og QWT er samme firma :)

Hvordan sølv cardip matcher din bil aner jeg ikke da jeg ikke har sett eksempler på den utenom bilder (som varierer veldig)

Men siden den kommer i sølv met. er jo det et godt alternativ til lakkering på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig