mmosberg

Test av Microfiber fra Kina

22 innlegg i emnet

7. april bestilte jeg 24 stk blå Microfiber filler str. 30x40cm fra Kina. Jeg fant varene på eBay og de kostet den nette sum av NOK 138,- inkl. frakt. I dag kom varene, 19 dager tok forsendelsen. Her er linken http://www.ebay.com/itm/24x-Blue-Microfiber-Cleaning-Cloths-Bulk-Auto-Polishing-Towels-Rags-Set-12-x16-/171265994199?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

post-8062-0-26012400-1398541752_thumb.jp

Fillene var det jeg vil kalle helt greie. De er ganske tykke i stoffet og ikke tynne som Biltema og Europris filler. Jeg buffet av noe Menzerna 2400 polish og Collinite 845 med dem + at jeg tørket av Audien etter en kjapp vask. Det lå noen blå fiberrester igjen på Audien etter bruk, men dette tilskriver jeg produksjonsrester og ikke at de løser seg opp. Og kanskje suger de litt, men bare litt, dårligere vann enn dyre Micorfiber filler i samme størrelse. Men det er også kanskje bare fordi de er nye. Jeg kastet dem alle i vaskemaskinen sammen med putene etter poleringen og det mest negative så langt med fillene er at de farget av ganske kraftig i vaskemaskinen. Men også dette er vel pga at det er helt nytt.

Min påstand er at dette er et godt kjøp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du har gjort en test :P for vurderer å kjøpe noen selv. men hvordan blir det etter tørking av vasking av bilen ? blir det så du må dra flere ganger for å få bort vannet ? har opplevd det på de billigste mf. vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig :P bilde ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til under 6 kroner fillen er det det. Vanligvis koster jo disse rundt 35. Kan jo kaste en uten å få dårlig samvittighet:-)))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du har gjort en test :P for vurderer å kjøpe noen selv. men hvordan blir det etter tørking av vasking av bilen ? blir det så du må dra flere ganger for å få bort vannet ? har opplevd det på de billigste mf. vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig :P bilde ? :)

Jeg måtte dra over et par ganger før de begynte å ta vannet opp i seg skikkelig. Men når de ble litt fuktige sugde de greit. Regner med at de blir bedre på det området ved neste bruk nå som de maskinvasket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det no microriper av denne buffingen?

Kjekt å ta en ripetest.

Om de ikke egner seg på lakkerte flater, er det jo veldig billi allround kluter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt, så de bør helst være bra ....he,he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt, så de bør helst være bra ....he,he

Har et par av disse selv Roger. Fungerer helt greit:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å fungere helt greit :) Prøvde å buffe med kluter til 35 kr pr stk. fra en av de mest kjente nettsidene for bilpleie i Norge.Prøvde de i går.Falt lett en del der også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber bør vaskes før førstegangsbruk for å unngå/redusere loing/linting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte dra over et par ganger før de begynte å ta vannet opp i seg skikkelig. Men når de ble litt fuktige sugde de greit. Regner med at de blir bedre på det området ved neste bruk nå som de maskinvasket.

godt å høre : )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det no microriper av denne buffingen?

Kjekt å ta en ripetest.

Om de ikke egner seg på lakkerte flater, er det jo veldig billi allround kluter :)

Jeg kunne ikke se noe riper etter buffingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på merkelappen på disse klutene? Står det Eurow?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på merkelappen på disse klutene? Står det Eurow?

Det er ikke noen merkelapp på de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at jeg har disse klutene ifra før, de er helt greie. Jeg bruker de som allroundkluter for det meste, de blir litt stivere etterhvert når de blir slitt. Men ellers lite å utsette på de. Har ganske høy terskel før de absorberer vann/væske, men suger bra når de først bryter den terskelen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd microfiberfillene også etter vask. Som Vårhus skriver over så må fillene fuktes opp litt før de suger bra. Allikevel, for meg er dette verd NOK 6,- pr stk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ok, da var jo den saken grei :)

Tenkte det kunne være en god løsning, hvis man ikke vil vente i 2-4 uker på klutene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering.

Disse MF klutene lager riper på instrumentpanelet. Men det er de vel ikke alene om......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive