Gå til innhold
mmosberg

Test av Bilt Hamber Auto Clay, soft

Recommended Posts

mmosberg    64
mmosberg

Denne testen har ingen bilder, men jeg klarer ikke å la være å dele min begeistring for Bilt Hamber sin soft Auto Clay.

Har tidligere brukt en 3M clay som jeg dessverre ikke har navnet på og den er i søpla nå. Dette var min første clay og jeg var fornøyd med den. Den tok godt, men var helt avhengig av såpe som smøring. Ved for dårlig smøring satte den skjolder, men disse gikk greit vekk i poleringen etterpå. I tillegg var den hard, så på våren og høsten med lave temperaturer så var jeg helt avhengig av å varme den i varmt vann. Da denne var brukt opp prøvde jeg "3M" fra Kina kjøpt på eBay. Den var så dårlig og ubrukelig at jeg ikke engang gidder å beskrive det.

SÅ, i går fikk jeg en Bilt Hamber Auto Clay bar, soft. Fy flate for en clay. Myk og lett å jobbe med, trenger ikke varming ved 10-12 grader temperatur. Drar dritt og ujevnheter ut av lakken og går som smurt bare med vann som smøring. Rødbrune flekker i lakken som kommer fra metallpartikler som er i ferd med å ruste forsvinner som en lek. Nå er ikke jeg veldig erfaren med bilpleie, men denne clayen anbefaler jeg virkelig på det varmeste. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe soft eller medium. Jeg angrer nå ikke på at valget falt på soft. Denne clayen får du billigst hos Bilnerden.no, http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_36&products_id=16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig