grusomkis

Würth Premium felgrens

Kom i prat med den faste "Würthmannen" på jobben her om dagen ang felgrens, og jeg nevnte Iron-x. Han hadde ikke hørt om det, men når jeg forklarte hvordan det funka tok han frem en brosjyre på Würth Premium Felgrens. Det finnes på sprayboks og i 5l kanne. Og blir lilla når det kommer i kontakt med metallpartikler. Deretter er det bare å spyle av, akkurat som Iron-x. Noen som vet hvordan den er i forhold til Iron-x? Kan den brukes på billakk f.eks? For det står det ingen ting om på sprayboksen. En 5L kanne kosta 495 for meg, så prisen var jo ikke så ille.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt begge Wurt variantene , de står fortsatt i hylla og dyr var de. Den syre baserte har snart spist seg gjennom sin egen flaske. Fytterakkern. Att han ikke har hørt om Iron X viser vel interessen hans for emne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21`s Power Gel er også en felgrens som blir lilla, og det finnes flere, men de er ikke like effektiv som iron-x, men funker bra for å rengjøre felger. De fleste alufelger har jo klarlakk, så de burde kunne brukes på resten av bilen, selv om man har egne produkter til akkurat det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det blir lilla er bare en kosmetisk tilsetting og er bare for "show" produserer slik kjemi på jobben og spurte om det var en kjemisk reaksjon eller om det bare var en indikator for at nå kan det spyles av. Det var bare en indikator de fleste produsentene av bilkjemi i norge er ikke så kjent med iron x. Inkludert der jeg jobber. Vi har produkter som er tiltenkt andre formål som gjør NESTEN samme nytte men må brukes med mer omhu. Er bare folk her inne eller med kunskap om emnet som kjenner til iron x. Tror det blir mer og mer utbredt fremover nå som enkelte bedrifter som mekoNomen og bilxtra med detailer ansatte får sjefene til å ta dette inn lokalt :D. Er vel ikke lenge til det kommer en biltema iron x :P

Endret av Przemek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det blir lilla er bare en kosmetisk tilsetting og er bare for "show" produserer slik kjemi på jobben og spurte om det var en kjemisk reaksjon eller om det bare var en indikator for at nå kan det spyles av. Det var bare en indikator de fleste produsentene av bilkjemi i norge er ikke så kjent med iron x. Inkludert der jeg jobber. Vi har produkter som er tiltenkt andre formål som gjør NESTEN samme nytte men må brukes med mer omhu. Er bare folk her inne eller med kunskap om emnet som kjenner til iron x. Tror det blir mer og mer utbredt fremover nå som enkelte bedrifter som mekoNomen og bilxtra med detailer ansatte får sjefene til å ta dette inn lokalt :D. Er vel ikke lenge til det kommer en biltema iron x :P

Er ikke helt enig her. Er sikkert noen produsenter som har i litt forskjellig ingredienser, men korrosol og ironx blir ikke lilla om den ikke finner noe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt enig i att Iron X ikke er så kjent , kanskje som merke men mesteparten har lagt seg på denne bølgen med blødende look.

Wurth er bare en i rekken og ganske langt bak etter min mening. Det er lenge siden eg syntest Wurth var hakket over, nå leverer de produkter fra billigste produsent men til sine ordinære priser , det er følelsen eg sitter med. Vært innom mange ganger med 2 mulige utfall, att eg går uten å kjøpe noe eller eg kjøper noe og føler eg har blitt snytt. Men kaffen og kakene de har er gode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt enig her. Er sikkert noen produsenter som har i litt forskjellig ingredienser, men korrosol og ironx blir ikke lilla om den ikke finner noe..

Blir bare lilla hvis den finner det den skal ta bort ja, men fargen et bare en indikator og har ikke annen hensikt enn å vise at her var det spon bremsestøv m.m

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive