vsbilpleie

Alternativ til Scholl polish

Har brukt scholl produkter i alle år men kunne tenkt å prøvd noe nytt.

da jeg liker å handle hos bilnerden så er det menzerna og rupes det står om. de har jo auto finesse også. men den er egentlig ikke i tankene mine.

er det noen spesielle forskjeller på rupes og menzerna?

menzerna må vel kjøres med zenith metoden på roterende, men hva med rupes?

fungerer rupes best på egne pads? kommer uansett til å bruke scholl putene i starten.

bruker både flex roterende og krauss DA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker storsett kun Menzerna og kan anbefale de på det varmeste. Rupes blå (spesielt) og grønn støver en del i forhold til Menzerna i lignende grovhet. Scholl synes vi rett og slett støver formye og gir ikke ønsket glans.

Kjører Menzerna på både Rupes (uten press) og roterende (zenith). Ikke noe problem.

Rupes fungerer stortsett best med egne pads, men grønn padene til Rupes er av heller dårlig kvalitet. Disse har vi erstattet med gul Uber.

Scholl putene (orange) har vi dessverre dårlig erfaring med på Rupes. De går opp i borrelåsen.

Kan legge til at S40 vs Menzerna Final Finish, så gir Menzerna bedre glans. Vi har testet Rupes hvit mot Menzerna FF og der klarte vi ikke se den store glansforskjellen. Vi må riktignok bruke S40 på noen lakktyper som holokiller, så polishlageret består likevel av en del Scholl produkter.

Scholl er gode produkter, men vi mener Menzerna er bedre.

Endret av Lysholm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i helgen kjørt litt med menzerna og Rupes på roterende.

Synes disse støver relativt likt (Rupes støver mye på de grove åpne padsa til Rupes, spes blå)

Men på lilla scholl var det faktisk veldig bra cut i Rupes zephir, og ga i tillegg superbra kjøretid, selv opp mot menzerna.

Jeg foretrekker dog menzerna i de fleste tilfeller fremfor scholl, bla SF4000 som er fantastisk på sensitiv lakk.

Det er heller ikke nevneverdig problem å droppe zenith (legger hode klar til hugging) men det går faktisk greit uten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker storsett kun Menzerna og kan anbefale de på det varmeste. Rupes blå (spesielt) og grønn støver en del i forhold til Menzerna i lignende grovhet. Scholl synes vi rett og slett støver formye og gir ikke ønsket glans.

Kjører Menzerna på både Rupes (uten press) og roterende (zenith). Ikke noe problem.

Rupes fungerer stortsett best med egne pads, men grønn padene til Rupes er av heller dårlig kvalitet. Disse har vi erstattet med gul Uber.

Scholl putene (orange) har vi dessverre dårlig erfaring med på Rupes. De går opp i borrelåsen.

Kan legge til at S40 vs Menzerna Final Finish, så gir Menzerna bedre glans. Vi har testet Rupes hvit mot Menzerna FF og der klarte vi ikke se den store glansforskjellen. Vi må riktignok bruke S40 på noen lakktyper som holokiller, så polishlageret består likevel av en del Scholl produkter.

Scholl er gode produkter, men vi mener Menzerna er bedre.

Takk for godt utfyllende svar.

Hvilke menzerna produkter anbefales å bruke. trenger vel ikke hele produktrekka. mesteparten av jobbene jeg tar er typiske 1 steg med noe ekstra fiks innimellom. så ser for meg 2 eller 3 typer i starten. hva er generelt best 1 steg produkt fra menzerna?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FG400, PF2500 og SF4000 (pakken til BN m/ Uberpads) burde dekke det meste.

Veldig vanskelig å peke ut én polish til 1-stegs, det blir som å spørre om "hvor mye koster en bil?" Det er helt avhengig av lakk. Forskjellige polisher fungerer fint som 1-stegs på forskjellige lakktyper.

FG400 ble brukt med hell som 1-stegs av "johnsen90" på Mercedes med keramisk klarlakk (knallhardt) mens SF4000 kan brukes på myk og sensitiv lakk.

Endret av chrefs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tatt FG400 fremfor FG500.

Supplert med en mediumgrov 2500

Og tatt SF4000 (vurdert behovet for FF3000)

SF4000 på blå Uber eller sort menzerna pad er fantastisk på myk lakk, og kan med fordel brukes på andre pads. Supert produkt mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ble det impulshandling fra bilnerden med blant annet noen menzerna produkter :)

ble FG400, PF2500 og SF4000. så da får teste litt på de neste bilene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive