Gå til innhold

Rengjøring av felg


Alvaer

Recommended Posts

Hei!

La om til sommerdekk for en liten stund siden. Polere alle hjulene før jeg la de på.

Men når jeg nå skal vaske bilen, får jeg ikke den ene felgen ren! Uansett hva jeg bruker av vaskemidler.ybeneqeg.jpg

De andre ser slik ut, kun etter skum og spyling.

are6a2am.jpg

Henger litt på bremsene foran (venter på nye), så kan kanskje bli litt ekstra bremsestøv, men skjønner ikke hvorfor det skal sette seg så fast?

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har du gjort noe mer enn å bare polere?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nesten ut som syrebasert felgrens eller sterk alkalisk forvask har fått ligge for lenge.

Hvis bremsene henger såpass at felgen blir varm, vil også felgrens eller forvaskprodukter tørke ganske så fort etter påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har prøvd med Prickbort på tørr og kjølig felg og børstet felgen for deretter og gjort det samme med P21S el.l etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger kun på v side foran, dette er h side.

Motor er nybygd, så den er helt tørr :)

Brukte syrevask til felg og en slags "stålullsvamp" til vask av motordeler, da gikk det bort, men er litt redd for å skade lakken på felgen.

Har ikke prøve noe annet enda pga påske osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hva har du prøvd å vaske felgen med?

Har du testet SurfexHD? Hvis det er skitt, så får du det bort med Surfex (eksempel på blandingsforhold 1:5).

Hvis det er olje så får du det bort med Prickbort.

Hvis det er bremsestøv så får du det bort med IronX.

Synes det kan se ut som forurensning fra regnvær. På hvit bil med svarte rennemerker fra regnvær har jeg fått bort dette lett med Surfex. Derfor anbefaler jeg å prøve det først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dette flere ganger før, ikke bare på felg, men også motordeksler. Det er rett og slett fastbrent møkk! Metallet og lakken blir så varm at møkka brenner seg fast, skjer spesielt ved at man vasker med sterk såpe eller avfetting mens metallet og lakket ikke har kjølet seg ned.

Har ikke funnet noen god kur uten omlakkering dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve og håpe at noe av det evernevnte funker, og bytte bremsene i samme slengen, så får en vel bare håpe at det ikke kommer tilbake :)

Takk for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...