Gå til innhold

Shining av hjulmuttere


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Har noen hjulmuttere jeg driver å prøver å få blanke igjen..Har testet autosol, autoglym metal polish og Einszett Chrome & Metal Polish. Syntes autoglymen fungerte best, men det er fortsatt noe svarte flekker igejn på de..Noen som har noen tips her?

Mf-kluten så forresten ikke ut etter bruk..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det crom muttere eller bare vanlig stål? elokserings bad fungerer bra hvis det er bart metal.

Da koster det nesten like mye som nye? Og er vel like greit å kjøpe det til 200 kr i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drilltrikset er veldig fint ;) Brukte en bormaskin (stående, fast) med polerskive med grønn turtle wax, det eneste vi hadde på jobben, det ble veldig pent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mange kule bolter på eBay også... På A6en hadde jeg Antera-hjul og fikk ta i hjulbolter på eBay med Antera-logoen på tuppen. Anteralogoen var gravert inn i en børsta stål overflate på enden, så var resten av bolten krom. Så umenneskelig bra ut (for den som er over gjennomsnittet opptatt av detaljer).

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Får som regel hva du betaler for.

Trur jeg betalte nærmere 400 kroner for 16x rustfrie hjulmuttere laga på mål i Norge.

Aluminium er som regel billigere, men svakere. Som regel under 200 for 16x.

Titan er sykt dyrt, men veldig sterkt og ruster ikke. Glad jeg ikke husker hva jeg betalte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt plettere muttrene? Da kan du få avsatt et lag med metall etter eget ønske. Titaniumsnitrid er jo tøft......

Er vel den teknikken som er brukt for å sette av kromlaget på muttrene dine i utganspunktet. (er en elektrolyse teknikk) Men hvis du gjør dette på nytt er jo det mange tøffere materialer å sette av. Gull er jo heller aldri feil.....men antar at slitestyrken gjerne ikke er helt i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...