Gå til innhold
tommy_sn

Shining av hjulmuttere

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Har noen hjulmuttere jeg driver å prøver å få blanke igjen..Har testet autosol, autoglym metal polish og Einszett Chrome & Metal Polish. Syntes autoglymen fungerte best, men det er fortsatt noe svarte flekker igejn på de..Noen som har noen tips her?

Mf-kluten så forresten ikke ut etter bruk..hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pOwerslave    0
pOwerslave

Er det crom muttere eller bare vanlig stål? elokserings bad fungerer bra hvis det er bart metal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee
Polerskive til drillen om du ikke har benksliper. Sett drillen i skrustikka og bruk litt Autosol til å polere med. Eller motsatt eller hold alt i handa om du ikke har skrustikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K3nt_    2
K3nt_
Er det crom muttere eller bare vanlig stål? elokserings bad fungerer bra hvis det er bart metal.

Da koster det nesten like mye som nye? Og er vel like greit å kjøpe det til 200 kr i steden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tommy_sn    4
tommy_sn

Er chrome muttere...skal teste ut drilltrikset...Har jeg ikke tenkt på. Hva slags poleringspute/pad skal man bruke her da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Drilltrikset er veldig fint ;) Brukte en bormaskin (stående, fast) med polerskive med grønn turtle wax, det eneste vi hadde på jobben, det ble veldig pent ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

Det ligger mange kule bolter på eBay også... På A6en hadde jeg Antera-hjul og fikk ta i hjulbolter på eBay med Antera-logoen på tuppen. Anteralogoen var gravert inn i en børsta stål overflate på enden, så var resten av bolten krom. Så umenneskelig bra ut (for den som er over gjennomsnittet opptatt av detaljer).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Får som regel hva du betaler for.

Trur jeg betalte nærmere 400 kroner for 16x rustfrie hjulmuttere laga på mål i Norge.

Aluminium er som regel billigere, men svakere. Som regel under 200 for 16x.

Titan er sykt dyrt, men veldig sterkt og ruster ikke. Glad jeg ikke husker hva jeg betalte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stove    0
stove

Du kan jo eventuelt plettere muttrene? Da kan du få avsatt et lag med metall etter eget ønske. Titaniumsnitrid er jo tøft......

Er vel den teknikken som er brukt for å sette av kromlaget på muttrene dine i utganspunktet. (er en elektrolyse teknikk) Men hvis du gjør dette på nytt er jo det mange tøffere materialer å sette av. Gull er jo heller aldri feil.....men antar at slitestyrken gjerne ikke er helt i toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig