Vagaddiction

Uber puter. Er det noe å kjøpe

21 innlegg i emnet

Har søkt på forumet og funnet et emne om Uber vs Scholl fra 2012 og sier jo noe men hva synes dere i 2014. Jeg er fornøyd med Scholl men har sett på noen av padsa at det har gått av litt biter og jeg kjører ikke hardt og brutalt,da jeg har Krauss 500W DA og det begrenser hvor hardt jeg kan kjøre. Scholl sine puter koster rundt 155KR stk mens Uber ligger på rundt 70-100KR. Jeg er ikke gnien men tenker at om Uber pads er like bra så er det vel greit å hamstre litt av denne typen og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber puter er supre! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker primært uber puter da jeg liker de svært godt :) nå skal det sies at jeg kjøper inn alt jeg kommer over så har jo rupes og, Menzerna og gtechniq puter på vei!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel uansett alltid greit å ha mange alternativer, både når det kommer til poleringsmiddel og puter? Bilnerden har 15 % på hele nettbutikken (ingen VIP rabatt pga. det) til og med i morgen, kan være lurt å handle Uber pads derfra om du bestemmer deg for det .

Endret av Fornavn Etternavn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da lurer jeg på hva som gjør at dere skryter av Uber. Er det korrigering,glans,feste,skumkvalitet osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber putene korrigerer bra og holder lenge.
Jeg hater scholl putene (gul og blå), ikke fordi de korrigerer dårlig, men fordi de går i oppløsning alt for lett!

Dog synes jeg Meguiars Softbuff2 putene er blant de beste jeg har brukt, de varer utrolig lenge og korrigerer meget godt(burgunder).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Kanskje ta en hamstrerunde hos Bilnerden siden de er på salg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei en liten handlerunde hos bilnerden så da får man testet Uber også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regner jeg med at han selv finner ut av og evt uttaler seg om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl sine er greie, Uber sine er fantastiske, Menzerna sine er gode, og Gtechniq sine er ræva (2 år siden jeg kjøpte Gtechniq pads sist, gikk i stykker ila. 15min..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regner jeg med at han selv finner ut av og evt uttaler seg om.

Sikla på dine serru men så blei jeg usikker på om det er fornuftig og bruke på min maskin da den har 140mm pads originalt.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei en liten handlerunde hos bilnerden så da får man testet Uber også

Du kommer ikke til å angre. Uber putene er veldig gode.

Sikla på dine serru men så blei jeg usikker på om det er fornuftig og bruke på min maskin da den har 140mm pads originalt.

Da skal du nok ha 140mm. De jeg har er brukt på Flex DA. Jeg trenger selv 140mm, derfor selges mine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testa putene fra Uber og tok ikke lange tiden før cutting puta tok kvelden. Har revnet rundt hele. Er brukt på en Krauss 500w og ikke kjørt hardt. Er det her noe som går på garanti mon tro. Plutselig begynte det å fly bittesmå biter og brått så wobbla maskinen så stoppa umiddelbart og da så puta sånn ut. De andre putene er fine. e4e3y7yv.jpg

Puta har gått i oppløsning akkurat i overgangen fra lille kanten til store

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skyldes teknikken. :)

Mindre press og sørg for at maskinen er paralell med panelet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt spesielt at de 8 andre er strøkne, men mulig den første puta fikk litt feil behandling. Godt de ikke er så dyre. Men resultatet på bilen blei bedre enn med Scholl som jeg bruker vanligvis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved grovkorrigering og hardkjør med DA-maskin bør en bytte pute for hvert panel. Da unngår man å slite i stykker putene så lett. Helst bør en ha to ulike maskiner å bytte mellom, så maskinen avkjøles.

Hardkjør med roterende, og kun opprydding med DA, er et fornuftig alternativ på større jobber. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 9stk nettopp for og bytte pr panel men sånnt skjer vel engang iblant. Min første maskin blei en DA pga jeg er ganske fersk og med en slik maskin er man relativt katastrofesikret, men merker det at en roterende er nok et bedre alternativ på jobber som krever hardkjør. Blir vel en sånn maskin iløpet av sommeren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den puta der ser jo ut til å ha polish langt opp på sidene av paden og nesten opp til borrelåsen.

Det er uhyre sjelden at pads har polish noe særlig mer en 2-3 mm opp på sidene.

Knutis er nok inne på det her med teknikk.

Teknikk kommer med trening

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis puten er stappfull med polish, så vil den også tåle en del mindre enn om den blir børstet ofte/vasket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive