Gå til innhold
Diablito

Jula, Hamron Rubbing, erfaringer?

Recommended Posts

Diablito    0
Diablito

Kjøpte for gøy jula sin hamron rubbing, tenkte jeg skulle teste den på firmabilen min, som ser så ille ut i lakken at jeg kan ikke gjøre den verre :)

Lurte på om noen har prøvd denne ? er kanskje litt bekymret for at den vil slipe av lakken som et 180 grit sandpapir :P

http://www.jula.no/rubbing-300ml-629345

takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Har testet Hamron Felg rens og avfetting og kan absolutt anbefales men eg bytter den ikkje ut med Prick bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Det står ingenting om det er håndprodukt eller beregna for maskin. Skal det testes med maskin, ville eg ha brukt ein fin pute og kanskje blande inn litt finpolish på første testen. So er det berre å teste med låg hastigheit og lite press. Deretter er det berre å ta det derifra :-)

Hugs å ta vekk oljene for å sjekke resultatet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Gni det mellom fingrene, og sammenlign med noe du har fra før! ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Tviler på at den er for grov, kan sannsynligvis kjøres på DA maskin, med roterende kan den muligens by på utfordringer.

Oljene i slike forbrukerprodukter er normalt sett ikke laget for å tåle varmen fra (spesielt) roterende, da svir polishen seg og blir ikke grei å ha med å gjøre. Hvis den i tillegg har slipemidler som skal kunne brytes ned for hånd blir dette neppe noe å skryte av med maskin. De store merkene som produserer kostbare proffprodukter har gjerne litt dyrere ingredienser, og de har ofte brukt mye penger på utvikling av slipemidler og oljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RNa    46
RNa

Tviler på at den er for grov, kan sannsynligvis kjøres på DA maskin, med roterende kan den muligens by på utfordringer.

Oljene i slike forbrukerprodukter er normalt sett ikke laget for å tåle varmen fra (spesielt) roterende, da svir polishen seg og blir ikke grei å ha med å gjøre. Hvis den i tillegg har slipemidler som skal kunne brytes ned for hånd blir dette neppe noe å skryte av med maskin. De store merkene som produserer kostbare proffprodukter har gjerne litt dyrere ingredienser, og de har ofte brukt mye penger på utvikling av slipemidler og oljer.

Mener jeg leste på flaskene at det var Hageman som produserte for Jula, dvs det er samme som den blå serien hos Bilekstra.

Helt ok til manuelt bruk men tviler på egenskapene ift maskin men jeg har ikke testet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig