Aero

Sliter med masse vaskestriper

Jobber med en Mercedes 2010 mod,som har vert maskinvasket hele livet sitt. Er enormt masse vaskestriper!

Bruker DA maskin,menzerna FG400 og rubbing pad. Kjører ca 6 pass hver med mye press, men får ikke vekk alt av riper. Tips? Har prøvd med PF 2500 uten noe bedre resultat. Litt frustrert! Har kun menzerna tilgjengelig..men skulle tru den skulle ta knekken på vaskeriper?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken maskin bruker du? og hvilken pad (navn? Farge?)

Må huske på det at Mercebenz er kjent for å ha schwainhard lakk (ceramiclear?) og da er det som regel hardt mot hardt som gjelder. correct me if im wrong anyone :)

Evt du kan høre med ØHN her inne :)

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken modell og farge?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende hadde gjort susen der tenker jeg. Kjører du ut fg400 helt? 2500 tar ikke mer riper enn 400, den er finere. Menzerna er mer enn bra nok, men kanskje må ha hardere pute, kjøre lenger pass, mindre områder, mer temperatur og skift pad superofte.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads er fra uber,maskin er das pro. Bilen er c200,sort farge :) kjører maskinen nesten på full pinings..er det formasse?

Roterende hadde gjort susen der tenker jeg. Kjører du ut fg400 helt? 2500 tar ikke mer riper enn 400, den er finere. Menzerna er mer enn bra nok, men kanskje må ha hardere pute, kjøre lenger pass, mindre områder, mer temperatur og skift pad superofte.

Bruker kun 400 no ja. Får prøve med hyppigere pads bytte :) roterende har eg ikkje kjøpt inn..men ser eg må ha det i samlingen og ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul uber, fg400, 30x30 ish område, dra produktet ut på 2, kjør så full guffe, kjør sakte i 2-3 pass (vertikalt og horisontalt) med litt press, men ikke så mye at maskina begynner å jobbe saktere/tyngre. Slepp opp litt, kjør enda et pass på maks, så ned på hastighet 3, kjør 2 pass uten spesielt press. Skal gå med 2-3 runder av dette. Tidkrevende, men blir knall tilslutt. Mulig du kjører holofritt og enstegs med fg400 også. Men HUSK Å LA PAD FÅ HVILE! ellers ryker den fort med slik kjøring. Ta den gjerne av etter endt runde for at bakplate og pad skal få bli kald.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Skal prøve dette :) planen er å gå over med 4000 til slutt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På enkelte av disse steinharde lakktypene kan det være utfordrende å fjerne swirls med roterende, det kommer da naturligvis til å ta enda lengere tid med DA maskin. Tålmodighet bør være et passende stikkord ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal få det til å funke med det du har er fremgangsmåten til Vårhus det eneste som funker. Husk å ha rene pads også.

Bruker du hvit menzerna pad? Den har ikke bra nok cut, jeg ville ha prøvd blå Rupes MF pad kanskje.

Aller helst roterende med gul Scholl/uber for å få fortgang i sakene

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble veldig imponert over blå Rupes MF, tok bra på Audi A6 lakk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den lakken virkelig hard må du over mange mange ganger med maskinen du har. 6-8 runder virkelig hardkjør med roterende maskin, groveste skumpad og grov polish er ofte nødvendig.

Å bytte 5-6 pads pr panel kan også være nødvendig. Du bør sørge for at lakken blir skikkelig varm under grovkorrigering, da begynner ripene å gi etter.

Pass på kanter og knekker i karosseriet, særlig med roterende hvis du skulle bytte over til det. Lykke til med en omfattende oppgave for skuldre og rygg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg at det bare er roterende og ull som duger. Tok en svart ML AMG for ikke lenge siden, og det var 4 lange dager bare med korrigering. Kjørte bigfoot så hardt at polishen brente seg fast i lakken mange ganger uten at det skjedde noe særlig. Roterende og grov ull var det enste som ga noe framskritt. Helt håpløse og frustrerende greier. Men til tross for sinnsykt hard lakk så er de akkurat like ripete som andre biler.

Roterende og grov ull korrigerer ganske kjapt på all lakk, men lager ofte noe vanvittig med ugang som krever påfølgende hardkjør for å bli kvitt igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg at det bare er roterende og ull som duger. Tok en svart ML AMG for ikke lenge siden, og det var 4 lange dager bare med korrigering. Kjørte bigfoot så hardt at polishen brente seg fast i lakken mange ganger uten at det skjedde noe særlig. Roterende og grov ull var det enste som ga noe framskritt. Helt håpløse og frustrerende greier. Men til tross for sinnsykt hard lakk så er de akkurat like ripete som andre biler.

Roterende og grov ull korrigerer ganske kjapt på all lakk, men lager ofte noe vanvittig med ugang som krever påfølgende hardkjør for å bli kvitt igjen.

Menzerna ullpute syns jeg fungerer bra, i forhold til mange andre ullputer :) bra cut og avslutter ikke helt håpløst, selv om det blir et mellomsteg før finishing hver gang

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en lang dag fekk eg endelig tatt knekken på det meste av riper. Oppskriften var gul uber pad,veldig langsom bevegelse og masse press på 4-5 pass..og hyppige bytt av pads! Hardt liv for både skuldrer og rygg ja :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en lang dag fekk eg endelig tatt knekken på det meste av riper. Oppskriften var gul uber pad,veldig langsom bevegelse og masse press på 4-5 pass..og hyppige bytt av pads! Hardt liv for både skuldrer og rygg ja :P

Bra! Bratt læringskurve å møte slik lakk. Nå vet du mer om hva som skal til. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive