Krisse

BMW Carbonschwarz

Har fått i oppdrag å ta en 2011 BMW F10 i Carbonschwarz. Bilen ble polert med roterende og Autoglym SRP på ullpute igår... Jeg inspirerte bilen for 15min siden og det er en god del hologrammer for å si set pent, men lite vaskeriper ser det ut til. Den har M-pakke, 535-eksos ++. Er det noen som har erfaring med denne lakken, og tips til kombo? Har Flex VRG og Krauss + en haug med puter/polish.

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du av puter og produkt da?

Uten at jeg kan lakknavnene på bmw i hodet, men er dette med eller uten metallic?

Den med metallic synes jeg var grei å jobbe med, en mellomting mellom medium/hard og dersom du ikke skal korrigere for mye funker det kanskje fint med s17 og sort scholl, evt menzerna 2500/3000. Veldig avhengig av hvordan lakken står til selvsagt.

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hele serien til Menzerna og Scholl + Swissvax CFP Regular i polish + 20 puter fra Uber og Menzerna. Metallic ja ;) Lakken er veldig pen utenom de hologrammene.

Så den er ikke like kødden som Phantomsvart til Audi?

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den audi lakken er uten metallic, og kan ikke sammenlignes nei :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gled dere til S&S av denne, tenk dere denne fargen polert med roterende, ull pute og Autoglym SRP! Gleder meg til å synke den i Surfex for å få bort det lille som denne AIOen skjuler, frykter at det ser verre ut enn det gjorde isted. Eier fikk pokal på BMW-vårmønstringen i fjor, det får han ikke i år med den finishen som er nå, hehe ;)

Ræva bilde, men dere skjønner..

post-2969-0-21642400-1397648480_thumb.jp

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvi tvi :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt rundt 20 biler nå, men denne fargen har jeg aldri rørt, så det er greit å spørre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det går helt greit:-)

Jeg har tatt 2 og det hargått greit, hørt de uten metallic (feks Audi) er et sant helve***

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karbonsort er vel en hard lakktype etter det jeg husker. Tok en E61 i den fargen i fjor, og den krevde en del jobb for å få bukt med RDS :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en e60 karbonsvart, og den var medium/hard, midt i mellom ville jeg kategorisert.

Den andre var jeg tok var lik, og ingen av de hadde vært skadet/omlakkert.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du som skal ta Hans Fredrik sin bil altså :) jeg tok en lik bil med lik farge i fjor, kombo ble da lilla Scholl med s3 og s30 på oransje Scholl :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Har eier som venn på facebook. Ser han har lagt samme bilde der han får kommentarer ang holosene. Han skjønner virkelig ikke hvordan han har fått det til :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard tok en lik for litt siden, der var lakken hard. E60 og E46 med carbonschwartz er mye mykere og mer sensitive

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på e60 og e61 altså? Rart siden det er snakk om samme produksjon bare sedan / stasjonsvogn...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel E61 jeg tok da, siden det er stv?

Den krevde litt under korrigeringa uten at jeg vil kalle den for hard, men ble helvetes mye microswirls. Lett å gå på en børner, det fikk jeg smertelig erfare.

Tilbake til topic så prøvde jeg den nye Rupes mini med blå MF pad på den Bernhard tok (F10/11?) og den var mye hardere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til . Skal følge med på ss`n på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sies at eier har vært flink til å ta vare på denne, det var lite vaskeriper ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull og SRP hørtes ut som en vinnerkombo :rolleyes:

Du må sikkert korrigere bort hologrammene med hard skyts ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

myk pute alla MEG.svart og MEG.205 eller noe i samme stil, på DA maskin så er rimelig sikker at holo er borte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den er ikke like kødden som Phantomsvart til Audi?

Phantomsort er med metallic og kjempe flott å jobbe med, brilliantsort er tett sort uten mettalic og litt verre.

Bmwen er nok ganske hard og enkel og jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive