Svolp

IF SVARER IKKE PÅ TLF!!!!!!!!

29 innlegg i emnet

ÅÅÅÅHHHHRRRR....

Jeg kjenner det koker over, dama ble påkjørt for 3 1/2 time siden og ENNÅ har jeg ikke fått tak i IF.....

HVA SKJER? Bilen er vrak og vil ikke starte..... Jeg har lagt igjen nr mitt utallige ganger og ringt sammenhengene i 40min uten respons..

Påske eller ei, dette er ikke holdbart!

Skademelding er grei, slyldspørsmålet er også greit men det jeg lurer på og ikke får svar på er hvordan jeg skal sende dem skademelding og om jeg kan bare gå og ordne meg en egen leiebil på egen maskin..

Jeg har Kasko pluss så superduper dekining blablabla.. Hva tenker folket?

Mvh Kenneth

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker bare å scanne og sende de skademelding. Da har man også originalen..

Superforsikring har man vel krav på tilsvarende bil ved skade? Men usikker på om man kan velge hvem som helst (avis/herz etc)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er liksom det som er greie.. Kan sikkert ikke i den forstand gå til hvem som helst men når de ikke er og få tak i så gir de meg intet valg en og gå og finne meg en bil..?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen erfaring med akkurat if, men mitt forsikringsselskap har åpningstid 8-16 mener jeg huske. Skjer det noe etter 16 må man ringe neste dag...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kan man velge å rapportere skade etter stengetid. Vet likevel ikke om man får leiebil på kveldstid

Jeg har levert bil på merkeverksted å der har bil stått å ventet på meg..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil er levert merkeverksted etter og ha ringt og ordna selv da if ikke svarer på tlf. Hadde jeg trengt en bil i kveld hadde jeg leid meg en og sendt regninga til if... Det er i morgen jeg trenger og siden if ikke er og svare så ser jeg meg nødt til og leie bil selv..

Skaden er forøvring innsendt og notert via if.no sine sider..

Uansett gjør dette at jeg bytter selskap.. For noe forbanna tull..

Endret av Svolp
1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med du har ringt 02400. og der skal de være fra 08-21(hverdager)

Dette er under mål, jeg har alltid fått tak i de når jeg har hatt behov (men det er heldigvis lenge siden nå)

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bilen er vrak, ring NAF for å frakte den til verksted. De ordner leiebil på vegne av forsikringselskapet, og stiller med bankgaranti så du trenger kun stille med førerkortet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

We help you IF we want...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DNB har døgnvakt, merkelig om ikke flere har det? Det er jo ikke alltid et uhell skjer innen normal arbeidstid for å si det slik.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige har også døgnvakt.

Hvis ikke IF har det så ser jeg en svært god grunn til å bytte forsikringsselskap, greit at man kanskje sparer noen hundrelapper(Gjensidige er flere tusen billigere for meg) om man er heldig, men alt trøbbelet rundt som trådstarter her har er ikke bra..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IF skal også ha døgnvakt, da jeg var så heldig å få et snøras over bilen så ringte jeg de i 23.00 tiden lørdag kveld, de registrerte skaden, spurte om bilen var kjørbar osv. Så ble jeg oppringt på morgenen førstkommende Mandag, hvor jeg fikk beskjed om å levere inn bilen til takst.

Jeg vil si at alt gikk veldig smertefritt, hvis man ser bortifra en inkompetent saksbehandler jeg fikk da det viste seg at huseier også hadde IF, da havner man hos en "interngruppe"..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPPDATERING:

Jeg ringte IF 07.59 neste morgen og fikk tak i rådgiver... Hun kunne fortelle meg at dagen jeg ringte, mellom 16.30-21.00 hadde det blitt gravd over en kabel i SVERIGE?! som gjorde at alt stod i stå.. Akkurat :excl:

Enda mer tåpelig syntes jeg det er når If.no har chat funkjson og der snakker jeg med 3 forskjellige personer og ingen kan svare meg på hvorfor skadeavdelingen ikke tar tlf og de har heller ikke tilgang på informasjon vedrørende leiebil på min kasko forsikring.

Når jeg så snakket med henne fikk jeg beskjed om at jeg kunne hente ut leiebil på verksted noe jeg også gjorde, fungerte veldig greit. Videre meldte jeg inn skaden på nettet og scannet skademelding til IF. En liten tid senere fikk jeg ny mail om at skademelding var motatt men scanningen var misslykket så jeg måtte scanne på ny og at de hadde prøvd og ringe motpart men ikke fått svar.

Jeg scannet på nytt, sjekket, godkjente og skrev som følger:

Oversender en ny krystallklar skademelding der der står svart på hvitt hvem som har skyld. Stiller meg også undrende til at dere skriver i mail at dere har prøvd og kontakte motpart pr tlf fordi når jeg ringte han hadde han ikke hørt noen fra dere i det hele tatt..

30 min senere fikk jeg ny mail om at skyld var satt på motpart og alt går nå sin gang med takstmann etter påske osv.. Nevnte jeg forreten at saken her var IF mot IF?

Godt jeg snart runder 6mnd, nytt selskap venter mine penger!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må du runde 6mnd. Du bytter vel når du vil?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis du vil bumpe 10% i samme slengen!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skjønner. Ett forsikringsår er 6 mnd. Du bytter mao hver 6 mnd for å makse bonusen. Kjekt å vite at noen er klar over muligheten til å øke bonusen påmhalve tiden. Har 75% på 5 eller mer selv. Glemte meg litt pga det. Kjør på:-))

Endret av AreJJ
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skjønner. Ett forsikringsår er 6 mnd. Du bytter mao hver 6 mnd for å makse bonusen. Kjekt å vite at noen er klar over muligheten til å øke bonusen påmhalve tiden. Har 75% på 5 eller mer selv. Glemte meg litt pga det. Kjør på:-))

Forsikringsbransjen er dog imot denne ordningen virker det som (latterlig spør du meg, det er vel de som var med å lagte reglene?), leste noe om at det "ikke er lov" å bytte om eneste grunn er høyere bonus. Ingen kilder, så mulig jeg husker litt feil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringsbransjen er dog imot denne ordningen virker det som (latterlig spør du meg, det er vel de som var med å lagte reglene?), leste noe om at det "ikke er lov" å bytte om eneste grunn er høyere bonus. Ingen kilder, så mulig jeg husker litt feil.

Har en venninne som er HØYT oppe i ett av selskapene. Hun bekrefter motvillig at det er lov. Som du skriver det er de selv som har vært med på ordningen og derfor bør de tie still. At de ikke liker at folk er beviste er jo ikke vårt problem, tvert imot:-)))

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da svært til aggresjonsnivå på en liten sak. Det har vært en kollisjon på kvelden. Skademelding er OK, og kan melde skaden på nett. Du vil likevel ha tak i skadebehandler, og får tak i en på første minutt av normal arbeidstid. Ting ordner seg. Intet verksted kan starte jobben med bilen din før etter påske uansett.

Trekk pusten 3 ganger og sett ting i perspektiv. Det kan finnes gode grunner for å bytte selskap, men synes du ikke du er litt rask nå?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som var 'prikært' var at jeg skulle ha tak i skadeavdelingen når jeg satt med motparten pga spørsmål hva gjaldt utfylling av skademeldingen. Fikk ikke det og når jeg fremdeles ila 4 timer ikke fikk tak i dem og ingen på chat funksjonen kunne fortelle meg hvorfor blir jeg ekstra irritert. Atpåtil når jeg får mail av saksbehandler om at de har prøvd og kontakte motpart og det ikke stemmer topper det seg bare..

Som kunde forventer jeg og få kontakt innenfor hva som kalles normal tid på døgnet og hvis det er og være rask er IF et særdeles tregt selskap..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive