• 0
janok

Voks/forsegling

Spørsmål

Hei,

er det noen som har tips/erfaringer med hvilket produkt man kan forsegle krom/polert aluminium med på motorer og som tåler mye varme?

Har en veteranbil med en del bling under panseret jeg gjerne skulle forseglet krommet/aluen på etter at det er shinet opp så man ikke trenger polere opp så ofte.

Mvh

Jan Oskar

Endret av janok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 svar til spørsmålet

• 0

Mener å ha lest at collinite skal tåle høy temp og autobahn er spesifikt laget for å brukes i meget varme omgivelser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Collinte #845

"Denne voksen var opprinnelig laget for kraftverk, for å beskytte mot eksplosjoner og branner på det elektriske.

Men den ble enda mer populær som beskyttelse på biler, lastebiler, båter og fly."

Står det på alienautospa sine sider. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg ville heller brukt en metalpolish på krom og alu. Har brukt Meguiars Nxt all-metal polish i en årrekke, den renser bra og beskytter helt greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har fått et inntrykk av at metal polish osv for det meste renser og får opp glansen på metallet. Er ingenting i veien å legge på en sealer over :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for alle svar :)

Ja alexanderst var det jeg også tenkt på, og få en forsegling på når metallet er polert opp.

Tror det blir Swissvax autobahn til formålet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hva med feks. Gtechniq C5?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for alle svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kom på en ting, jeg bestilte noen produktr for et par år siden til forsegling/rens/polish av metall/aluminium.

Har ikke testet forsegleren enda-skal prøve den på motoren.Vil nok miste litt glans kontra voks, men har visstnok en holdbarhet på opp til flere år om man skal tro på reklamen deres.

http://www.sharkhide.com/index.html

aluminiumsrensen lukter høgg, men fungerer fantastisk bra på skikkelig korrodert aluminium!

post-2380-0-95147200-1397508698_thumb.jp

Endret av janok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive