chrsag

Vaskestriper i Navi-skjerm.

Ser ut som at jeg har fått endel "vaskestiper" eller lignende på min navigasjonskjerm. (Bmw) Hva bruker egentlig folket for skånsom rengjøring av slike skjermer? Og er det evt noe en kan gjøre for å gjøre bot på skaden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste biler har svært sensitivt glass/plast på disse. Samme med speedometeret egentlig. Her river det ofte med bruk av MF også faktisk.

Jeg har ved flere anledninger brukt swiffer duster, eller hva den nå heter. Funker faktisk bra.

Dersom uhellet først er ute, og at man har fått litt riper på glasset, så vil jeg tro det er mulig å ordnet det med mild polish kanskje? Helst så fin som mulig tror jeg, men har ikke prøvd dette, så vil gjerne at noen andre som har prøvd kan uttale seg før du prøver deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste biler har svært sensitivt glass/plast på disse. Samme med speedometeret egentlig. Her river det ofte med bruk av MF også faktisk.

Jeg har ved flere anledninger brukt swiffer duster, eller hva den nå heter. Funker faktisk bra.

Dersom uhellet først er ute, og at man har fått litt riper på glasset, så vil jeg tro det er mulig å ordnet det med mild polish kanskje? Helst så fin som mulig tror jeg, men har ikke prøvd dette, så vil gjerne at noen andre som har prøvd kan uttale seg før du prøver deg :)

CG-fyren har laget en video om akkuratt det, tipper den skal være ganske lett å finne på youtube, det var da polering av speedometer-glasset.

Edit: Har tenkt å fjerne riper fra speedometer-glasset selv, tenkte å bruke Menzerna 4000 og en microfiberklut, satser på at det ikke blir værre i hvert fall.

Endret av Fornavn Etternavn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt polish på nav screen men dog på speed og tur og de. På hondaen min er det ett heldekkende glass foran alt og her brukte jeg Menz 4000 og en application pad og det fungerte utmerket! :)

CG-fyren har laget en video om akkuratt det, tipper den skal være ganske lett å finne på youtube, det var da polering av speedometer-glasset.

Edit: Har tenkt å fjerne riper fra speedometer-glasset selv, tenkte å bruke Menzerna 4000 og en microfiberklut, satser på at det ikke blir værre i hvert fall.

Det fungerer kjempegreit :) !

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har forresten heldekkende glass jeg også.. eller plast?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har forresten heldekkende glass jeg også.. eller plast?

Er vel plast det meste i dag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel plast det meste i dag?

Men det går altså like bra å polere selv om det er av plast?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det går altså like bra å polere selv om det er av plast?

Ja, men ta hensyn som nevnt ovenfor at det skal heller lite til for å ripe. Har prøvt alt fra M 400-400. 400 ble mye arbeid å rette opp igjen og ble en 3-4 runder med 2500 for å så finishe med 4000. Som regel holder det med 4000 men du kan også bruke 2500!

Bare å finne fram detailingsticks og venner for det er ett herk å gjøre rent ytterst i kantene av dekselet ;)

edit: for å si det sånn så har jeg prøvd å støvsuge med kost på dekselet og det ser noelunde trist ut etterpå. Bruker i dag en Ultraplush MF og det har fungert knirkefritt!

Endret av Marius1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott :). Har bare riper i det ene hjørnet, er jeg heldig så går de ikke helt ut til kanten (husker ikke helt hvordan det ser ut), da vil det vel være mulig å bruke maskeringsteip rundt der det er riper?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det trygt å smøre noe polish på det da? Redd det trekker inni elns:s Er sånn type skjerm som blir bluurry når en tar på den liksom så har så vidt turd å røre den. Men er nok mf som har ripet den ja. Ikke spraye noe på den for å mette heller? Ett par store saftige riper, ser nesten ut som at det er gått igjennom øverstelag med hva det nå er laget av...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet men en e46 m3. Pirket med fingeren og laget noen små riper, fikk ikke dette vekk, og måtte bytte skjerm. Du kan kjøpe skjerm på e-bay, så bytter de den til dei på bilradiospesialisten i trondheim, rabatt igjennom bmw klubben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes kostbart ut da jeg ikke er så veldig higen på noe ebayskjerm i helt ny femmer. Ikke noe som kan mette det litt tro? Plager meg ikke så lenge skjermen er på men når den blir svart så lyser stripene mot meg:s

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott :). Har bare riper i det ene hjørnet, er jeg heldig så går de ikke helt ut til kanten (husker ikke helt hvordan det ser ut), da vil det vel være mulig å bruke maskeringsteip rundt der det er riper?

Sånn forresten :P Hvis det er en LCD skjerm ville jeg vært ytterst forsiktig, prøv deg frem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lcd ja. Virker som skjøre greier.. Hadde lyst å prøve å mette den med noe, men redd det trekker inni på en måte..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lcd ja. Virker som skjøre greier.. Hadde lyst å prøve å mette den med noe, men redd det trekker inni på en måte..

hmm, jeg har tilgang på poleringspads til fiber, mulig det kunne verdt en ide, kansje ta en tur på 3m sine sider å sjekke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener på bmw bruker hitachi skjerm, er noe usikker, men du får kjøpt ny skjerm på e-bay for en rimelig penge. Jeg kjøpte orginal fra bmw, mener den var merket med hitachi, byttet den i trondheim, mener jeg betalte 6-7 tusen for alt.

går ikke ann å fjerne det uten, jeg prøvde ALT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive