Gå til innhold
Superduper

Anbefaling pads til Krauss DA

Recommended Posts

Superduper    0
Superduper

Kjøpte meg nylig en Krauss 900w DA, med lilla og orange Scholl pads, samt S17+ og S40.

Var klar over "problemet" med de lilla putene, mtp at limet på paden løsner etter bruk. Dog trodde jeg ikke at det skulle skje såpass kjapt, så to stk puter tok kvelden under en jobb på en Golf6, selv om jeg byttet på putene mellom hvert panel, og lot dem avkjøle seg godt mellom hver gang.

Hva anbefales av pads for bruk med de to produktene jeg har?

Jeg har akkurat tatt steget fra Bitemas to-hoders med Meg produkter opp til "the next level", og det kan man jo si var bittelitt forskjell. :)

Endret av Superduper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nemiarwen    142
nemiarwen

Hei!

Har samme maskin selv og bruker både Uber pads og Chemical Guys sine pads. Funker godt det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Selv har jeg ikke ødelagt noen puter med DA, men jeg har brukt roterende mer enn DA. Noe som sikkert er endel av årsaken til at jeg ikke har ødelagt noen.

Har hvert borti at Scholl putene detter av DA maskinen hvis den har blitt vasket.

3M sine puter sitter utrolig godt fast på borelåsen på DAS6 pro. Tror ikke disse deler seg ved bruk på DA, men de blir litt deformerte i overflaten etterhvert (noe som de også blir med roterende). 3M putene er litt "seigere" i skummet enn Scholl putene er. Derfor vil jeg tro at disse holder lenger.

Mange anbefaler Über som er slitesterke og billige. Eller så vil jeg tro at Rupes sine er et godt valg da disse er laget for DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kjører du på høyt turtall?

Mye press?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 221
Concker

Jeg har brukt nesten utelukkende Uber pads med nevnte maskin, har kjørt veldig hardt med dette og aldri opplevd at en pad går i stykker :) Synes også disse fungerte bedre i praktisk en CG hex, rupes har jeg også brukt med godt resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg bruker i tillegg til roterende, das6-pro (samme som kraus), og bigfot daglig. Når jeg kjører med da-maskin pleier jeg ikke å kjøre på full spiker, og kjører heller litt lenger.

Synes dette fungerer meget greit og har ikke hatt noe problemer med noen av de nevnte padsene. Jeg renser padsene etter hvert pass med trykkluft, og bytter/vasker når det er mye i padden..

Jeg bruker mye microfiberpads på personbiler sammen med DA, og på SS lakk (f.eks hi-ace) bruker jeg nesten utelukkende foampads sammen med roterende.

Det er spesielt på microfiberpads jeg kjører litt lavere hastighet, men synes det fungerer fint med foam og:)

Bare mine erfaringer rundt temaet, og IKKE noe fasit, håper det var mer oppklarende enn forvirrende:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Superduper    0
Superduper

Kjører du på høyt turtall?

Mye press?

Jeg har brukt den etter de anvisninger som ligger på Webshopen og Instruksjonsvideoen på Vimeo.

Takk for tips, da ser det nesten ut som Uber kan være verdt å prøve. Hvem av Uber-putene tilsvarer Scholl lilla?

Kan jo prøve å dempe farten litt i tillegg,

Leverandøren skulle forøvrig sende meg nye puter. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Ok, kjør på:)

Jeg bruker Mest Gul og Grønn Uber. De gule er veldig greie å rtuke til grovsteget både på roterende og DA.

Grønn pad er super til finpoliering, eventuelt en mild 1-steg. Den kan vel også brukes til å legge på produkt på de fleste overflater..

Du blir nok ikke missfornøyd med disse padsene.

Jeg har i det siste brukt mye orange scholl pad og den imponerer meg i forhold til hvor "allsidig" den er i forhold til rubbe/finpolere, og man justere cut mye ved å f.eks bruke s30, s17 eller til og med s3

ble litt ivrig her, go shine:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Ofte trenger man ikke så veldig mye press og hastighet. Prøv deg litt frem med en litt mildere arbeidsmetode og se om du faktisk trenger å kjøre såpass hardt at puten og maskinen blir varm.

Eller så er det ganske behagelig å jobbe med roterende maskin når du først får taket på det. Særlig på hard lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Superduper    0
Superduper

Takker for tips. Mulig det blir en roterende maskin en gang i fremtiden, men økonomien tilsier ikke at det blir med en gang. :)

Endret av Superduper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig