Maarten

Hvordan kverker man et tre uten å felle det?

44 innlegg i emnet

Okei, det har seg slik at det står et tre i veien foran huset her, som stjeler store deler av sola på sommeren. Er det noen som har tips til hvordan man kan få det til å dø naturlig, uten å vekke FOR mye mistanke?? Vil tro det står på et fellesareal, og spør kommunen tar jo alt for lang tid.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grav opp rundt hele, og tøm en hel sekk med salt rundt røttene. Aner ikke om det funker, men høres effektivt ut :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grav opp rundt hele, og tøm en hel sekk med salt rundt røttene. Aner ikke om det funker, men høres effektivt ut :P

Hmm.. Jeg har leita litt rundt (google).. Det står noe om å bruke kobber stift, noen nevner roundup... Men må ha noe som er veldig effektivt og som ikke kan spores/sees godt hehe ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gift i grunnvannet xD

Stikk hull i treet på enkelte plasser å drypp i litt Grime reaper konsentrat;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå ut med en sprøyte om natten og bruk en stor sprøyte og gi treet en overdose med tynner eller lignende :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gå ut med en sprøyte om natten og bruk en stor sprøyte og gi treet en overdose med tynner eller lignende :P

Hørtes fornuftig ut det da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borr hull i røttene eller helt i bunn av treet å hell en liten skvett natriumklorat (ugressmiddel) så dør det garantert!!! Veit ikke hvor sterk det ugressmiddelet du får kjøpt er, men vi har hvertfall ganske konsentrert klorat på jobben å det fungerer GULL!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da veldig så vanskelig man skulle gjøre det..?

Det er ikke verre enn å sette noen kobberspiker i stammen (alt etter størrelse på treet) så dør det. Kan dog være greit å fjerne "bevisene" før noen undersøker nærmere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke verre enn å sette noen kobberspiker i stammen (alt etter størrelse på treet) så dør det. Kan dog være greit å fjerne "bevisene" før noen undersøker nærmere ;)

Akkurat det har jeg også hørt.. De er realtivt store og høye disse trærene;) Så 5 i hver burde vel kanskje holde? Bor i 4 mannsbolig, så det blir veldig vanskelig for eventuell nabo å finne ut hvem som har gjort det, da det er friområde imellom huset vårt og hans.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

roundup er knall :D men trokke du får kjøpt det.. Må ta det gjennom en bonde tror jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

roundup mener jeg de selger på felleskjøpet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker vi da bore hull og helle i roundup? Hvordan er prosessen? Kjenner ikke helt til det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borr noen hull nederst på treet, så sprøyter du inn roundup. Det vil gjøre susen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det, men har hørt noe greier om at mannen i gata ikke får kjøpt den eller noe slik.. men er ikke sikker på det!

tror det er forskjellige varianter av den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stemmer det, men har hørt noe greier om at mannen i gata ikke får kjøpt den eller noe slik.. men er ikke sikker på det!

Hmm... sjekke ut litt på det.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette, men det skjedde ikke noe det året i hvertfall.

MCPA elns trur jeg du mener på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne på felleskjøpet:

Roundup 1l

funker vel den??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er noe som heter roundup max, det er jeg ganske sikker på, den tror jeg kommer i ublandet form så man kan blande den veldig sterkt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres da mye lettere ut å bare dunke inn et par kobberspikrer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp denna: roundup pro. Detta er roundup konsentrat på 78%. Drit i å blande det ut. bare borr et par hull i treet og sprøyt det inn. tipper treet er dødt over natta omtrent :lol: . Konsentratet ska holde til 72gallons egentlig.

Edit: salt fungerer også veldig bra. Kjøp en stor sekk med salt og strø rundt treet. Litt mer diskre en å springe rundt med drill og gummi hansker.

Endret av pOwerslave
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive