Kriller

Ny mørk bmw. Polering

Hei.

Har kjøpt en helt ny bmw 520 koksgrå bil, og lurer på om den bør settes bort for behandling eller om det er noe en gjør greit selv?

Lest litt om Ditek, men 5000,- pluss årlig behandling er mulig dyrt?

Har en fin plass å ta bilen selv, og har kjøpt inn Meguiars NXT 2.0.

Planen var å gjøre dette selv, men når jeg leser på forumet her blir en jo litt usikker:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir du en detailer 5000 får du en behandling som er en verden unna det en ditec behandling gir både i utseende og holdbarhet. Dvs at du får korrigert lakken nærmest til perfeksjon, og du har et godt grunnlag til videre finpuss og beskyttelse som du fint greier selv. Det er hovedsaklig korrigering, dvs fjerning av all gammel slitasje fra lakken som tar lang tid og krever riktig utstyr og erfaring.

Ser nå at bilen er ny? Da ville jeg latt en detailer tatt en klargjøring på den og vedlikeholdt dette selv med en god voks eller lakkforsegling og godt vaskeutstyr. Ditec vil jeg faktisk påstå at vil gjøre lakken værre på en ny bil. Til neste år vil du kanskje velge å gå mer grundig til verks selv også.

Endret av Mighty
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bilen er 4dg ja.

Liker å vaske bil og gjerne vokse, men redd for å gjøre feil med en så dyr bil.

Når du skriver klargjøring er det inkl polering og voks, eller grunnarbeid for egenbehandling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også mulig å kjøpe Prickbort, Korrosol og Surfex , så håndvask og så vokse selv. Hvis lakken ser grei ut så kan du vente med å polere den med maskin til den blir mer ripete. Kjøper du feks Collinite 845 så er dette en god voks som gjør den lett å vaske i sommer ;) Det blir jo best å polere, men det er mulig å vente også hvis du vil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere i min familie som har hatt ditec på sine helt nye BMWer og jeg må si det er skuffende greier når det er så dyrt. Så jeg ville gjort som de over her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bilen er 4dg ja.

Liker å vaske bil og gjerne vokse, men redd for å gjøre feil med en så dyr bil.

Når du skriver klargjøring er det inkl polering og voks, eller grunnarbeid for egenbehandling?

Da mener jeg inkl beskyttelsen ja. Det er som regel ganske mye å ta tak i på en ny bil også, om man er perfeksjonist. En detailer kan du også be om å legge på en coating (veldig holdbar hard forsegling) som holder 1-2 år og gir bedre beskyttelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere i min familie som har hatt ditec på sine helt nye BMWer og jeg må si det er skuffende greier når det er så dyrt. Så jeg ville gjort som de over her :)

Permashine er også noe drit, vasket noen uker gammel A-klasse med dette på, og det var beading og sheeting som en 6mnd gammel voks = dårlige greier.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips.

Hva snakker vi om av pris her for en klargjøring ?

Varierer sikker veldig, men greit å ha noe ca å forholde seg til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-stegs polering med maskin og voks ligger vel fra 1500-4000 tenker jeg, store forskjeller på hva folk tar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å fortelle hvor du holder til! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i Oslo:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo legge inn en forespørsel under "jobb ønskes utført", som Mighty nevner lengere opp her, er ikke ditec et veldig bra alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive