truhaa

Sealer + ski

Noen som har testet en sealer på skia sine, dvs på sålen?

holdbarhet, glatt, bakglatt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Crystal Rock oppå slalomskiene mine ;)

Men sålene på ski tørker jo mye lettere ut, men hva med å legge på voks????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

redd det ikke holder i lengden, men en sealer + voks kan jo bli en slager.. får teste det ut selv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mine tvil ang sealer også jeg, men hva med å preppe og sikle sålen med vanlig glider først, så prøv med en sealer??? Wipedown vil tørke ut sålen ganske fort.. Det ser du etter å ha vasket over skiene med sitrusrens...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glider var bare tull sier de... bare å sikle sålene, glider funker fra 200 meter til non km, så er det det samme da det drar til seg smuss ol... kjører på hundredeler jeg vet du Bernhard, må slå barna i løypa....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på den typen du bruker strykejern og varmer opp jeg, det er vel kanskje voks de kaller det....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke dra det lenger en det er.... tester sealer en dag jeg, og kommer jeg ikke på forumet igjen funka det sinnsykt og jeg drepte ett grantre ellerno sånt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropp smøring også og dra ett sted hvor det er bare oppoverbakker.......................

Så får vi en tilbakemelding på åssen det gikk...

Vil ikke sealer forsvinne ganske for også da det er konstant friksjon under der???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, er den holdbar så skal den jo henge en stund, snø på bilen gir jo også frikksjon, men det henger en stund uansett...

Tipper nanolotus eller duragloss er noe å teste der, bare å legge på 2-3 lag med herdetid... så ringer nok dæhli tipper jeg......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mer imponert om Bjørndalen ringer, Dæhlie er pensjonert for noen år siden gitt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal prøve på slalomski, så bare husk å mett sålen skikkelig først med voks som du smelter inn. Gjerne flere ganger for å mette sålen skikkelig. Så sikling og børsting du etterpå for å en fin struktur i sålen. Så test sealer..hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bra sider å anbefalle til ski smurning?

web-shops/nett sider hvor man kan kjøpe rimelig toko utstyr osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"bortoveski" eller "nedoverski" ? til sistnevnte bruker jeg Swix Cera F i pulverform,gir en hinsides gli og er rimelig holdbar.

Å bruke en sealer beregnet for lakk tror jeg blir en gedigen fiasko men det hadde selvfølgelig vært morsomt å prøvd just for fun :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke cera j**** dyrt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe jo det er ikke direkte billig,betalte 600kr for 30g men den er drøy i bruk da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive