Gå til innhold
Jan-Erik Sand

Beste voks til rød bil

Recommended Posts

Jan-Erik Sand    0
Jan-Erik Sand

Hei, har akuratt kjøpt meg en ny bil som er torando rød, noen som har anbefalinger til voks som er bra på denne fargen/røde biler ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr88    257
tr88

Jeg tror ikke det har mye å si hva slags voks du benytter deg av med tanke på utseendet. Det er klart, en dyrere voks fra f.eks swissvax vil jo gi en annen glød/dybde i lakken enn en billig voks, men du skal være over snittet interessert for å se forskjellen.

Det viktigste for utseendet til voksen er jo alt arbeidet du gjør før voksen legges.

Jeg benytter meg av swissvax sine vokser og er meget fornøyd med det. Det er sikkert andre her inne som har erfaring med andre typer vokser og kan fortelle mer om det.

Velkommen i klubben forresten;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Spiller ingen rolle egentlig, da alle nye biler, også røde har klarlakk.. :)

Swissvax Concorso f.eks er en veldig god voks, dog så er den dyr..

Personlig liker jeg AG HD Wax, fin å legge på, god å buffe og holder veldig godt.. :)

Ellers har man mange andre typer som collonite, polish angel etc etc.. :)

Forarbeidet har, som TR88 sier, alt å si for det beste resultatet.

Åssen bil har du kjøpt?

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Hei:)

Hvilken prisklasse er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Selv om autoglym HD er bra, og holdbar, vil jeg påstå at man får mye av det samme med collinite, til enda lavere pris.

AG synes jeg "lugger" litt under påføring, samt "lugger" buffing.

Her er collinite mye enklere synes jeg, men så var det denne lukta til collinite da (jeg blir dårlig, andre ikke...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Hei, har akuratt kjøpt meg en ny bil som er torando rød, noen som har anbefalinger til voks som er bra på denne fargen/røde biler ? :)

Kjør på med PolishAngel Master sealant! Helt rå wetlook,god holdbarhet og god pris! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

Farge på lakk spiller ingen rolle. Jeg pleier å anbefale Swissvax Shield eller Concorso hvis du vil legge litt penger i det, eller collinite 845 hvis du vil gjøre det kjapt og billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillejordet    426
lillejordet

Dodo juice Orange crush har jeg brukt på min røde golf. holdbarheten variere fra 3-5 månder litt etter hvor forsiktig å flink man er på vask..laget for biler med varm farge men kan så klart brukes på biler med andre farger knall sommer voks vil jeg si. collinite 915 å er en god voks med meget bra holdbarhet til en bra pris men viktig et den legges veldig tynt ellers har man en slitsom jobb å buffe av. Engel voksen til blankbil.no er å bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan-Erik Sand    0
Jan-Erik Sand

Her kom det mange bra svar :) Har kjøpt meg en 3b passat. Av poleringsutstyr så har jeg krauss DA maskin, men omtrent alle tenklige polisher, mangler bare voksen :P

Glemte og nevne det i posten, men ønsker en voks som gir wetlook. Prisklasse ligger på rundt 1000 +-. Er som de fleste her inne forumet, litt over gjennomsnittet glad i holle bilen blank og rein :) Så har ikke lyst på å kjøpe en voks som kanskje ikke er lett å jobbe med, eller bare ikke er så bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Mine favoritter i denne prisklassen er Dodo juice Rainforest rub pro og Swissvax Shield. Begge er gode å jobbe med og har god holdbarhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Siden collinite allerede er nevnt, kan jeg tipse om Dodo Juice Supernatural Hybrid. Flott glød, wetlook og lang holdbarhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Her kom det mange bra svar :) Har kjøpt meg en 3b passat. Av poleringsutstyr så har jeg krauss DA maskin, men omtrent alle tenklige polisher, mangler bare voksen :P

Glemte og nevne det i posten, men ønsker en voks som gir wetlook. Prisklasse ligger på rundt 1000 +-. Er som de fleste her inne forumet, litt over gjennomsnittet glad i holle bilen blank og rein :) Så har ikke lyst på å kjøpe en voks som kanskje ikke er lett å jobbe med, eller bare ikke er så bra :)

Wetlook fikser du med DA maskinen og polishene B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haarstad    238
haarstad

Dodo juice Orange crush har jeg brukt på min røde golf. holdbarheten variere fra 3-5 månder litt etter hvor forsiktig å flink man er på vask..laget for biler med varm farge men kan så klart brukes på biler med andre farger knall sommer voks vil jeg si. collinite 915 å er en god voks med meget bra holdbarhet til en bra pris men viktig et den legges veldig tynt ellers har man en slitsom jobb å buffe av. Engel voksen til blankbil.no er å bra..

Prøvde den på min laser-røde saab. Bilen ble orange :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillejordet    426
lillejordet

Prøvde den på min laser-røde saab. Bilen ble orange :huh:

Såpass det er jo litt spesielt. Sånn ser min ut 2 dager et voksing med dodo juice Orange crush

http://8000263532_bae2bef88f.jpg

Endret av lillejordet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig