PoliniAerox

Riper i glass

Heisann, jeg har noen litt dype riper i sideruta på bilen min. Kan dette fjernes med å polere? legger inn bilde i ettermiddag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, i utgangspunktet ikke. Glass er veldig hardt, og ikke mulig å korrigere på samme måte som lakk.

Det finnes dog egne midler beregnet på glass, og mange har god erfaring med "sliping" av glass.

Om de er så dype som du sier, og som jeg tror de er, er eneste løsning å bytte glasset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i løpet av de siste dagene fjernet helt og holdent 5 lange riper i frontruten, 3 av disse kjente jeg godt med neglen og hadde ingen forventninger om at de skulle dempes engang. Dog skal det sies at jeg har holdt på litt sånn til og fra i 2 dager, og har mistet tellingen på hvor mange runder jeg har kjørt over hver ripe. Har ikke prøvd dette på siderutene, det kan jo være en annen type glass for alt jeg vet.

Jeg har brukt dette settet fra ebay: http://www.ebay.com/itm/NEW-Windscreen-Scratch-Repair-Kit-Glass-DIY-Remover-/230597448775?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35b0add447&vxp=mtr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå buer ruta så viskerne ikke tar i "søkket"? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskende nok så gjør de ikke det, hadde ihvertfall forventet en form for "lysbrytning" men ingen spor å se foreløpig. Ripene var ikke langt fra hverandre, så jeg har jo kjørt over et større område med ekstra fokus der ripene var. Jeg var uansett innstilt på å skifte ruta, så jeg har kjørt hardt med mye press og mye varme, tok pauser når det begynte å ryke av ruta og bakplate/pad. Jeg kjørte ihjel de 2 filtpaddene som fulgte med, kjørte også til både lim og skummet i bakplaten smeltet....og måtte da naturligvis avslutte :D

Skal bestille et nytt sett, for nå fjernet jeg bare de som var i synsfeltet på førersiden, har en 3-4 riper på passasjersiden som jeg også skal prøve å få bukt med, kan se om jeg ikke husker å ta noen bilder når den tid kommer. Jeg hadde aldri turt å kjøre såpass hardt på en rute som ikke skulle skiftes, men det gikk jo bare fint ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne her litt. Han som jeg kjøpte den nye bilen min av har vasket fronruta, sideruter og lakk med grus tror jeg... (lakken tas heldigvis med DA til våren - skjult med voks for øyeblikket :ph34r::P) La merke til det her om dagen, kan ikke kjenne noen av ripene, men det er masse småriper - på rutene altså. Lest mye om Gtechniq G1 blandt annet, og fant da dette settet på interwebben.

http://www.ebay.com/itm/Gtechniq-G1-G4-ClearVision-Smart-Glass-Max-Durability-Rain-Repellant-15ml-/251382172438?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a878b8b16

Vill G4 klare og "polere" bort disse småripene? Fremgangsmåte? Noen andre sett som er mer anbefalt?

På forhånd takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fjerne riper i glass må du ha glasspolish med cerium oxide, og pads laget for formålet for å komme noen vei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive