Gå til innhold
Thlian

Blandingsforhold til skumkanon

Recommended Posts

Thlian    1
Thlian

Var vel kanskje litt vel ambisiøs da jeg helte halve flaska med CG Honeydew oppi kanonen og fylte resten med vann..... Shake a little bit!

Selv på minste innstilling på kanonen så var det tjukkere enn kremen i den irske kaffen :huh:

Så selv om det står på flaska at blandes etter eget ønske (sånt liker vi godt ;)) så blir det vel kanskje litt i overkant sløsing av såpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

2 cm med såpe og resten vann kanskje? evt konsentrat på flaska og skru opp blandingsforholdet om du har på høytrykkspyler til skummet blir slik du ønsker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

2-3 cm er som regel mer enn nok for de vanligste skumkanoner(1L?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM    841
CFM

2-3cm i flaska og resten vann gir omlag 1:140-1:70 forhold ut av kanonen med skrue mot maks såpe. Avhenger selvfølgelig av produsent, men disse tallene gjelder for de vanligste her inne fra Scandicshine og Bilnerden.

Autofoam f. eks. kan lettest brukes ren i flaska og blandeskruen 2-3 omdreininger fra maks såpe.

Har du en telefon med Android kan du søke etter "Blandingsforhold" i Google Play. Det er en app som regner ut vanlige blandingsforhold samt skumkanoner. Tråd om appen ligger under guide delen på forumet her. :)

Endret av CFM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Den appen er genial, glemte helt å skrive den som forslag... Bruker den tvert jeg er usikker på blandinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Var vel kanskje litt vel ambisiøs da jeg helte halve flaska med CG Honeydew oppi kanonen og fylte resten med vann..... Shake a little bit!

Selv på minste innstilling på kanonen så var det tjukkere enn kremen i den irske kaffen :huh:

Så selv om det står på flaska at blandes etter eget ønske (sånt liker vi godt ;)) så blir det vel kanskje litt i overkant sløsing av såpa?

Sikker på at du har skruen helt igjen?

For når den står helt mot - så gir den maks såpe, helt mot + gir liten/ingen såpe.

Hvorfor det er slik aner jeg ikke, og synes det er en smule rart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ugn    7
ugn

Har du en telefon med Android kan du søke etter "Blandingsforhold" i Google Play. Det er en app som regner ut vanlige blandingsforhold samt skumkanoner. Tråd om appen ligger under guide delen på forumet her. :)

Tar den hensyn til vannmengden fra spyleren også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM    841
CFM

Tar den hensyn til vannmengden fra spyleren også?

Skal jeg være ærlig så er jeg ikke sikker. Den går ut i fra oppgitt blandingsforhold fra produsent/oppmålt av folk her innefra. Uansett gir den en god pekepinn. :)

Endret av CFM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrefs    64
chrefs

Sikker på at du har skruen helt igjen?

For når den står helt mot - så gir den maks såpe, helt mot + gir liten/ingen såpe.

Hvorfor det er slik aner jeg ikke, og synes det er en smule rart..

+ = gir mer vann gjennom hodet, derav mindre skum.

- = mindre vann gjennom hodet, mer fra flaska.

Bakvendtland mener jeg, det motsatte hadde jo vært mer logisk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thlian    1
Thlian

+ = gir mer vann gjennom hodet, derav mindre skum.

- = mindre vann gjennom hodet, mer fra flaska.

Bakvendtland mener jeg, det motsatte hadde jo vært mer logisk..

Der kan jo alt gå an ;)

Da skjønner jeg og har nok også hatt i litt mye såpe!

Går laus på appen nå så få vi se hva den sier, FYI så er det en CG skumkanon til HT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig