AreJJ

Virketid Korrosol

Aoutofoam legger man gjerne oppå pricbort og surfex for å forlenge effekten, men forlenger mann effekten av Korrosol ved å legge på autofoam?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om å påføre noe nytt forlenger virketiden på forrige produkt, tviler jeg på. Men det hindrer lakken i å tørke med produkter på i hvert fall. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det eneste mann eventuelt sparer er tid. Mann slipper å spyle/høytrykket av før påføring av alkalisk skum og deretter spyle av en gang til? Men hvis pricbort ikke tørker virker det vel enda, det er ihvertfall det mange tror her på DCN.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njoda, man sparer vel noe tid...men problemet er vel om du legger skum over korrosol, så vil vel effekten forringes ganske kraftig? Den skal vel helst (som PB) påføres ganske tørr bil.

Poenget med skum over PB sånn jeg ser det er at man i mange tilfeller får en slags "dobbel" effekt ved at asfalt etc løsner og så tar skummet seg av videre forurensning i lakken.

Korrosol har jo andre virkestoffer som er ment for å fjerne piggstøv/jernpartikler i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummet skal "trekke" skiten, metallpartikler o.l ut fra lakken, slik at det forsvinner lettere under avspyling. det er ihvertfall noe av meningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte full pakke på Caravellen. Påføring av pricbort og surfex samt skum. Total virketid 15 minn ca kanskje mer. Avrenning, også påføring av Korrosol. Alltid gjort det uten skum. Men mener resultatet ble bedre med skum, som jeg brukte denne gangen. Pricbort fikk/ får alltid virke på egenhånd og påfører så surfex etter noen minutter. Skummet påføres etterpå og blir liggende ca 4-8 minutter. Er det sånn at vi får det resultatet vi søker? Feks. mitt er best men svamp (riktig) er bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist nå så kjørte jeg faktisk korrosol etter håndvask. Funka grisebra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fylle bilen minn med det jeg tror jeg trenger og skal forsøke meg med en S&S på minn svogers bil. Skummet blir det uansett. Det ser jo tøft ut og er barnslig gøy. Skal bruke både mitt og svamp. Må innom flisekompaniet å kjøpe svamp først :-))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive