haarstad

*Haster* Tynn lakk Kia Sportage

Holder på med en kia sportage 2012 med fargekode B5 Byte blue. Bilen er vasket og tørket. Tok målinger med Prodig pro 7 fra bilnerden. Kalibrert selvsagt. Alle målinger ligger stort sett på 40-50mµ... Er det noe seriøst galt med måleren?? Tenkte å prøve å få bort rds, men nå tør jeg stort sett ikke å puste på bilen,hehe. Så hva skal jeg dure over bilen her, med tanke på de lave målingene? Har alle puter fra Uber, det meste poleringsmiddelene fra Scholl og Menzerna.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt min egen bil. Der får jeg normale verdier...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med en kia sportage 2012 med fargekode B5 Byte blue. Bilen er vasket og tørket. Tok målinger med Prodig pro 7 fra bilnerden. Kalibrert selvsagt. Alle målinger ligger stort sett på 40-50mµ... Er det noe seriøst galt med måleren?? Tenkte å prøve å få bort rds, men nå tør jeg stort sett ikke å puste på bilen,hehe. Så hva skal jeg dure over bilen her, med tanke på de lave målingene? Har alle puter fra Uber, det meste poleringsmiddelene fra Scholl og Menzerna.

Er måleren innstilt på riktig metalltype (NFe/Fe)?

Prøv å bytte mellom dem og se hva du finner ut. Til sammenligning: på en svart Hyundai ix35, som praktisk talt er samme bilen, fikk jeg målinger på 72-94my på panseret med en Paint Detective PD8.

Så ja, lakken er tynn, men 40-50my pleier tilsvare grunning og litt baselakk. Jeg ser heller ikke for meg at det er single-stage lakk på disse bilene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står innstilt på Fe. Får lavere verdier på Alu-innstillingen. Målte konas Saab. Der lå den fra 110-140. 280 der den var omlakkert. Var noen plasser på Kia'n som var oppi 80my. Bare ringe eier og si det blir finpolering? :P Eller tåler den grønn uber og s17..?

Er på jobb og har verdens dårligste nett, så klarer ikke å se bildene, men du kan nå ta en titt på linken å se om eg har med litt målinger av lakken der.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18403-s-s-kia-sportage-2012-black-pearl-metallic/?p=361671

Var litt mere normale verdier på den du tok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står innstilt på Fe. Får lavere verdier på Alu-innstillingen. Målte konas Saab. Der lå den fra 110-140. 280 der den var omlakkert. Var noen plasser på Kia'n som var oppi 80my. Bare ringe eier og si det blir finpolering? :P Eller tåler den grønn uber og s17..?

Var litt mere normale verdier på den du tok :)

Har en slik måler eg også, sikker på du tok rett prosedyre med kalibreringen? den teller vel ned prosentvis til du får null mener eg å huske i farten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Kalibrert flere ganger. Ender opp med de samme målingene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte en runde til. Tok 11 målinger rundt bilen. Endte opp med ett gjennomsnitt på 68my. Panser var værst. Der lå de mellom 40-60. Laveste og høyeste måling på bilen ble 40 og 90.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ville jeg kun kjørt et fin-steg med DA og lagt LSP. Viktig i jakten på riper å ikke glemme lakkens hovedoppgave, som er å beskytte karosseriet. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart ferdig. Kjører pent med s17 og grønn uber på Da. Dempe rds og får opp glansen. Kjedelig. Håpet på å få en fin s&s.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive