alextech

Vanskelig lakk, hvit porsche

Hei. Står med en hvit porsche boxter. Lakken er rimelig strøken, men har noen vaskeriper. Jeg sliter med og få det strøkent!

Har noen erfaring med lakken. Kjører flex DA med sort schollpute, og 3m extra fine comp. Gul.

Prøve også gul schollpad med samme polish uten hell.

Håper på noen tips:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er hvit uten klarlakk (såkalt SS (singel stage) lakk) er det noe av den hardeste lakken som finnes, i motsatt ende finner du sort uten klarlakk som da ofte er myk og vanskelig.

Gul 3M polish er ganske fin, og den er milevis unna grønn 3M eller Scholl S03 i cut/slipeeffekt, så det er egentlig ikke så rart at du kanskje plages litt med korreksjon, uavhengig om lakken er med eller uten klarlakk. Det burde bli fart på sakene med grovere polish og pute ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Da er det jeg som har "missforstått" problemet i lakken!

Har kjørt litt forskjellig nå uten hell. Lager holos. Har prøvd gul schollpad med s3, lavt turtall og lite press. Lenge... Samme med orange og s17...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjører S03 med gul pute, en del press og høyt turtall, slipper opp presset og bare bruker vekta til maskinen rett før du avslutter.

Følger opp med et mellomsteg f.eks S17 på sort scholl (eller gul+gul 3M), igjen etterfulgt av f.eks S30 på orange scholl, er det da fortsatt synlige hologrammer på den hvite lakken?

Det er helt normalt å lage litt holos/kjørespor med groveste steget, trikset er bare å fjerne de med finere steg i etterkant.

Sort schollpute og S17 ville jeg kun brukt ilag, bruker du sort schollpute med S30/40, kan du fort få holos av en eller annen merkelig grunn, som du ikke får med S17, så det er et eller annet rart med den puta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt tips. Prøvde 3-steg. Alle med mye press og høyt turtall før jeg slipper opp presset på slutten. Det ble bedre, nen fortsatt mye holos, og det er ikke bedre enn hvordan i utganspunktet var.. Hmm... Det er jo synd og levere fra seg bilen og få den tilbake styggere enn hva den var, hehe:) heldigvis er det en god kompis av meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om du får lånt deg en roterende maskin bare for å ha prøvd det også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive