Larsinnj

Plastikkdeksler på Mercedes W124

Hei!

Vet ikke om dette er omdiskutert tidligere, men fant lite på søkefunksjonen, så lager ny topic..

Er det noen som har erfraing med detailing av gammel Mercedes? Kjøpte meg en W124 i går som trenger en runde med maskinen, men er usikker på hva jeg skal gjøre med front og bakfanger samt de såkalte sacco-plankene langs siden på bilen.

Noen som har erfaringer? Er det bare å kjøre på med maskinen? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av bar/u-lakkert plastikk bør maskerest, heller smørest med egnet stoff etterpå som black-wow eller owatrol polytrol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men tror de har et strøk med lakk på seg, selv om de er en del mattere enn hva resten av bilen er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

W124 fra 1985 til 1989 har gummilister som kan renses med SurfexHD og detailkost etter forvask med MAC 124 Prickbort.

På facelift 1 fra (1990-1992 modell) til og med facelift 2 (1993-1994 modell) er "plankene" til Bruno Sacco lakkert silkematte. (plastlistene fra midt på dørene og ned) De bør kun renses med en kjemisk lakkrens uten slipemidler som f. eks Autoglym Super Resin Polish, eller bilpleiemidler beregnet for matt lakk. Støtfangerne er enten ren plast eller lakkert silkematt).

Første generasjon W210 (1995 - 1999) har samme type silkematt lakk.

W210 facelift (2000 - 2002) derimot har samme lakk som resten av karosseriet på fangere, og behandles som vanlig blank lakk. Sidepanelene er fortsatt silkematte og bør behandles deretter. :)

Bruno Sacco sidepaneler/lister ("Sacco plank") W124 1985-1989

1200px-1986-1989_Mercedes-Benz_300_E_%28
Bruno Sacco sidepaneler ("Sacco-plank") W124 1990-1994
Mercedes-Benz-300.jpg
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar! :)

Er den første faceliften jeg har, 1991 mod, så får prøve meg på den Kjemiske rensen der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør her igjen jeg. Er Swissvax Cleaner Fluid et alternativ til den du nevnte, ØHN? Jeg har en flaske CF stående, så det hadde vært kjekt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør her igjen jeg. Er Swissvax Cleaner Fluid et alternativ til den du nevnte, ØHN? Jeg har en flaske CF stående, så det hadde vært kjekt :)

Ja, den kan erstatte AG SRP hvis det er den helt vanlige sorte flasken Cleaner Fluid. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive