ChristianKj

Swirls i sort lakk!

Hei!

Jeg er rykende fersk medlem på sidene her, men har en del timer i garasjen med polering og stell av diverse biler opp gjennom.

Aldri tatt "detailing" til et seriøst nivå, men kunne tenke meg å lære mer og kan sikkert lese meg opp mye her!

Har pr.idag 2 sorte biler. En 2009 BMW 3 serie. Diamant sort og en 2008 Disco3 Java Black.

Begge har en del småriper og spesielt discoen har enormt med "vaskeriper" og swirls over hele.

Er det noen som kan peke meg i riktig rettning av lakkrens, polish etc som egner seg spesielt til sort lakk og hvilke puter jeg bør bruke på maskinen for å få et godt resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Her er det nok bare å lese seg opp enda mer.. Roterende eller da-maskin?

DU kan jo også sende en mail til noen av sammarbeidsparnertne her inne. De kan sette opp passende "pakker" til deg:)

Sort lakk uten metalic byr ofte på mye morsomt (ironi:)) underveis. De er ofte ganske myke og veldig sensitive for buffing etc..

Nå Skal ikke jeg male noe som helst på veggen, og det viktigste er vel å ta seg god tid, og renslighet. ( Vask pads ofte).

Lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

maskinen er roterende...type biltema... litt tung å jobbe med, men grei. Det jeg ofte har merket er at det er fort gjort at det blir for varmt og at polish brenner seg i lakken..

Begge bilene er metallic...

Har brukt Autoglym sin polish for sort lakk med greit resultat, men tror mye ligger i hvilke pads man bruker.. her har jeg sikkert mye å utforske..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

maskinen er roterende...type biltema... litt tung å jobbe med, men grei. Det jeg ofte har merket er at det er fort gjort at det blir for varmt og at polish brenner seg i lakken..

Begge bilene er metallic...

Har brukt Autoglym sin polish for sort lakk med greit resultat, men tror mye ligger i hvilke pads man bruker.. her har jeg sikkert mye å utforske..

Hvis du bruker forbrukerserieproduktene til AG på roterende, er jeg ikke overrasket over at de brenner seg fast i lakken i det hele tatt. De er laget for håndbruk, i beste fall til bruk på DA-maskin for å unngå senebetennelse...

"Polish for sort lakk" høres ut som noe med mye fillers i som overhodet ikke skal i nærheten av roterende maskiner...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et budsjett? Alltid enklere å gi råd om man vet hvor mye penger du er villig til å bruke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke roterende maskin så MÅ du bruke proffprodukter laget til sånt bruk. Polish som vi bruker og polish til forbrukermarkedet/håndbruk er 2 vidt forskjellige ting. Jeg tror du bør lese deg opp en god del på hvordan ting henger sammen. Videre tror jeg du bør skaffe en oscillerende DA maskin og prøve deg litt med den. Biltema roterende er ikke noe særlig god, og er en utfordring selv for erfarne detailere.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive