Zeth

Trenger dyse til hiace 07 mod til en rimelig pris.

Hei

Var hos toyota idag, eneste han fikk opp på feilsøkingen var den ene dysen hvor verdien var på over 3. ( sier meg ingenting) Original dyse koster rundt 6700-8700 her til lands. Har ikke råd til å kjøpe det.

Kan man bestille fra nettet??. Få det fraktet til sverige??

Hvilken nettbutikk anbefaler dere? Hva kaller man dyse på engelsk? Er ny her så hadde satt pris på all hjelp. Er i en fortvilet situasjon.

Gjelder en toyota hiace, 2007 modell, 2,5 d4d motor på 117 hk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hva du opplever som problem som gjør at den blir feilsøkt på?

Spør om de sjekket på Sørensen og balcen også, eller om de kun sjekket i delefilmen!

At dysene er over 3,0 betyr at de er utenfor maks toleranse fra Toyota og skal byttes.

De kan være fra -3,0 - 3,0

Kan skape hard gange, spes når kaldt. Tyngre å starte, motor banker, svart røyk, i første omgang.

Dette kan jo også ta med seg feks EGR pga mer sotdannelse osv.

Injector.

Husk at du må ha nytt dyserør og pakningene til retur,slik du ikke får lekkasje eksternt eller internt.

Og at du må legge inn den nye kompensasjonskoden når jobben er utført.

Endret av tr86
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ebay. du kan jo ringe i rundt til verksteder som holder på med dieselbiler. mener denne skal være kurant og skaffe-

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan også bestille deler herfra eller søke på delenummret på googel. legg inn rammenummret på bilen og alt kommer opp. toyodiy.com

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være du får bra respons her også: http://www.bilforumet.no/forum/572-hiace/ :)

skal prøve meg der å...

Kan jeg få spørre hva du opplever som problem som gjør at den blir feilsøkt på?

Spør om de sjekket på Sørensen og balcen også, eller om de kun sjekket i delefilmen!

At dysene er over 3,0 betyr at de er utenfor maks toleranse fra Toyota og skal byttes.

De kan være fra -3,0 - 3,0

Kan skape hard gange, spes når kaldt. Tyngre å starte, motor banker, svart røyk, i første omgang.

Dette kan jo også ta med seg feks EGR pga mer sotdannelse osv.

Injector.

Husk at du må ha nytt dyserør og pakningene til retur,slik du ikke får lekkasje eksternt eller internt.

Og at du må legge inn den nye kompensasjonskoden når jobben er utført.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve meg der å...

Det jeg opplever som et problem er det at bilen stopper av seg selv, virker som han mister kraften, og slukner mens tenningen er på. Og dette skjer gjerne når jeg lar bilen gå på tomgang , den kan slukne av seg selv i fra etter 10 sekunder- til etter 4-5 minutter. dermed dro jeg til Toyota, han fant kun ujevn gange, pluss dyseverdi på syl 2 var ustabil (0,0-3,2)....

Da mente han toyota fyren at det kan være grunnet dysen...

jeg vet ikke, hvis det er mye påkost på bilen så tenker jeg faktisk å selge bilen...

hva synes dere?... hva burde jeg gjøre i det tilfellet her?

Jeg sjekket selv på sørensen og balchen, og de skulle ha 7150 ekskl, mva....for 1 dyse..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg opplever som et problem er det at bilen stopper av seg selv, virker som han mister kraften, og slukner mens tenningen er på. Og dette skjer gjerne når jeg lar bilen gå på tomgang , den kan slukne av seg selv i fra etter 10 sekunder- til etter 4-5 minutter. dermed dro jeg til Toyota, han fant kun ujevn gange, pluss dyseverdi på syl 2 var ustabil (0,0-3,2)....

Da mente han toyota fyren at det kan være grunnet dysen...

jeg vet ikke, hvis det er mye påkost på bilen så tenker jeg faktisk å selge bilen...

hva synes dere?... hva burde jeg gjøre i det tilfellet her?

Jeg sjekket selv på sørensen og balchen, og de skulle ha 7150 ekskl, mva....for 1 dyse..

Den skal normalt sett ikke slukne helt av 1 injector med verdi på ca 3,0.

Stopper motor helt?

Dersom problemet hadde vært 4-5 på injector, og gjerne mer enn 1 hadde jeg blitt mer skeptisk. (Merk: verdi over 3 skal ifølge rephåndbok på denne motor byttes, men tvilsomt det lager slike problem du forklarer)

Ujevn gange som mekaniker hadde funnet kan dog veldig trolig være denne injectoren.

På disse motorene er det gjort en endring på dieselfilterholder, og hadde anbefalt deg i første omgang å bytte dieselfilter og denne holderen, basert på trekkraft og at den "dør ut"

Dette er billigere, raskere - og også noe som har vært gjort på noen såvidt jeg vet.

Send meg gjerne PM, Dersom du ønsker å komme med mer detaljert info, så kanskje (les: kanskje) jeg kan bidra med noen tips dersom noe kjent dukker opp i hodet mitt..

Edit: du har nye fronten på bilen, med intercooler oppå toppen av motor?

Endret av tr86
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal normalt sett ikke slukne helt av 1 injector med verdi på ca 3,0.

Stopper motor helt?

Dersom problemet hadde vært 4-5 på injector, og gjerne mer enn 1 hadde jeg blitt mer skeptisk. (Merk: verdi over 3 skal ifølge rephåndbok på denne motor byttes, men tvilsomt det lager slike problem du forklarer)

Ujevn gange som mekaniker hadde funnet kan dog veldig trolig være denne injectoren.

På disse motorene er det gjort en endring på dieselfilterholder, og hadde anbefalt deg i første omgang å bytte dieselfilter og denne holderen, basert på trekkraft og at den "dør ut"

Dette er billigere, raskere - og også noe som har vært gjort på noen såvidt jeg vet.

Send meg gjerne PM, Dersom du ønsker å komme med mer detaljert info, så kanskje (les: kanskje) jeg kan bidra med noen tips dersom noe kjent dukker opp i hodet mitt..

Edit: du har nye fronten på bilen, med intercooler oppå toppen av motor?

Ja jeg har den nye fronten på bilen, intercooler på toppen? det vet jeg ikke, har ikke så mye oversikt på biler som du sikkert har fått med deg...

Alt av dieselfilter, oljefilter har visstnok blitt byttet ut sa tidligere eier, men så solgte han jo denne bilen til meg med det problemet her, så vet ikke hva jeg skal tro på.

ja motoren stopper helt.

hva mener du med PM?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har den nye fronten på bilen, intercooler på toppen? det vet jeg ikke, har ikke så mye oversikt på biler som du sikkert har fått med deg...

Alt av dieselfilter, oljefilter har visstnok blitt byttet ut sa tidligere eier, men så solgte han jo denne bilen til meg med det problemet her, så vet ikke hva jeg skal tro på.

ja motoren stopper helt.

hva mener du med PM?

Det har dessverre ingenting å si om det har vært byttet dieselfilter (disse skal byttes hver 4.år, / 60 000km - det som kommer først)

Likevel har det jeg forklarer skjedd før dette, og rep som jeg forklarer har vært utført. Symptom har vært lignende det du forklarer, ikke nødvendigvis det mekaniker har funnet som jeg er enig kan komme pga inectoren.

Jeg skal ikke si noe bombastisk, men normalt sett, med kun 1 injector med verdi ca 3, skal normalt sett ikke lage slike problem du forklarer, men i første omgang mer likt det mekaniker har funnet (ujevn gange - og da spes på kald motor)

For å unngå å ta alt for offentligheten, kan du sende meg en melding, der du prøver å forklare mer detaljert, ogg jerne hva verksted har funnet ut så kanskje jeg kan prøve å bidra. Det er kanskje lurt å prøve det billigste først, når dette faktisk kan være årsak.

Om du er usikker på hva verksted har gjort, kan du også opplyse om hvilket verksted som har hatt bilen, så kan jeg sjekke opp litt på mandag når jeg kommer på jobb dersom det er noe å hente på dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive