El_Jefe

N00btabbe deluxe, insektrelatert?

Jepp, dret meg litt ut i høst da jeg la på vinterbeskyttelsen.

I tidsklemma ble dette gjort alt for sent på året, med skyhøy stressfaktor og i skumringen. Dermed overså jeg et par "bremsespor" fra insekter i lakken helt foran på panseret. Dette ligger nå UNDER LSP'en.

Needless to say, dette har nå godgjort seg på lakken i hele vinter til jeg oppdaget det i det rette lyset nå på vårparten. Det er jo ikke snakk om hele daue insekter, men heller grå spor oppå lakken der dyra har snidda panseret. Prøvde Turtle sin insektfjerner, men den var ikke særlig effektiv da jeg har klart å beskytte sporene med C2V3 (som forøvrig har holdt meget bra gjennom vinteren). Merkene er ca 2x5mm stor og ser ut til å være oppå lakken.

Spørsmålene mitt er:

1. Hvor stor skade tar lakken av dette? Kan det som regel korrigeres bort eller er merket varig?

2. Hvis merkene er varige, er de kun kosmetiske eller vil det gå utover beskyttelsen som lakken gir selve bilen?

3. Bør jeg kjøre "Alarmstufe Rot" og fjerne LSP og gå løs på det i dag, eller er skaden uansett skjedd, så jeg kan vente til jeg tar vårrengjøringen neste uke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd clay og lube? Jeg har fjernet noe som kan minne om dette med stort hell tidligere.

Evnt så kan du prøve litt polish o.l med en padd for hånd for å dra det vekk.

Jeg vil uansett tro at dette er noe som med forsiktighet kan korrigeres bort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, jeg har ikke prøvd clay ennå. Har clay og såpevann pluss Gtechniq håndpoleringskit tilgjengelig, og flekkene er jo små, så det kan jo være verdt et forsøk å teste det.

Når jeg leser på forumet får man jo helt skrekken. Skulle aldri ha oppdaget dette forumet, da kunne jeg dura gjennom maskinvasken med god samvittighet og unngått noia når bilen skulle på service. Nå er jeg dømt til evig pirking og møysommelig håndvask med diverse forvasker og styr ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke klarer å vaske eller claye de vekk, fjernes de nok enkelt med P1 for hånd eller med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall, det er beroligene. Så dere tror ikke det vil gi kjipe etseskader a la fuglebais?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etseskader fra insekter er oftere lettere å fjerne enn skader fra fiske-spisende fugler.

Sistnevnte må ofte slipes bort, men førstnevnte og bais fra innlandsfugl poleres normalt lett bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle sammen! Da roer jeg nervene litt og går løs på faenskapen med Clay og eventuelt P1 om det trengs.

Må innrømme at jeg ble skikkelig glad da jeg så hvor fantastisk bra en moderne sealer kan holde gjennom vinteren. Gammeldags AIO fra turtle når liksom ikke helt opp...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive