Gå til innhold

Høytrykkspyler 2014


Hans Wilhelm

Recommended Posts

Karmann63

Jeg kjøpte ikke min skumkanon der men jeg kan ikke skjønne hvorfor de der ikke skulle funke :)

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten til den HT-spyleren er oppgitt til 2900W. I=P/U=2900W/230V=12.6A, men en 10A sikring vil tillate noe høyere strømbruk før den kobler ut (13A i 1 time ser ut til å være rett), dette er da på nyere automatsikringer.

Edit: Å overbelaste en kurs over lengre tid er kanskje ikke det lureste, og hvis kursen er belastet med 92W fra før av så er du akkuratt på 13A grensen.

takk for info :)

Dev

 

2019 Tesla Model 3

2013 F10 525D X-drive [Solgt]
2008 E60 520D M-sport [Solgt]
2001 E39 520i [Solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Koblingen er lik?

Jeg har ikke koblingen foran meg men jeg syns den ser lik ut, basert på en litt substandard middelaldrende bestefar hukommelse ;)

Det står jo i linken til Bilnerden at den passer Nilfisk så jeg hadde følt meg rimelig trygg på at den funker kanon(tog du an?) ;)

Jeg kjøpte min hos Autobrite i England. Magifoam Lance eller no sånt heter den.

Ser ikke ut som nettsida til Autobrite funker akkurat nå så jeg får ikke langt ut link.

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke koblingen foran meg men jeg syns den ser lik ut, basert på en litt substandard middelaldrende bestefar hukommelse ;)

Det står jo i linken til Bilnerden at den passer Nilfisk så jeg hadde følt meg rimelig trygg på at den funker kanon(tog du an?) ;)

Jeg kjøpte min hos Autobrite i England. Magifoam Lance eller no sånt heter den.

Ser ikke ut som nettsida til Autobrite funker akkurat nå så jeg får ikke langt ut link.

Hehe! Tog an.. Bestilt. Ikke værste kostnaden om den mot formodning ikke skulle passe.

Så da var det bare å plukke opp spyleren da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tstumlien

Hehe! Tog an.. Bestilt. Ikke værste kostnaden om den mot formodning ikke skulle passe.

Så da var det bare å plukke opp spyleren da :)

Den passer! :) Har selv samme spyler og kobling. Vær litt forsiktig når du skal ta inn igjen slangen på trommelen, den knotten på håndtaket har lett for å knekke.. Jeg anbefaler å skru av vanntilgangen og spyleren, så spyle ut trykket som er igjen i slangen. Da går slangen mye lettere inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten ut som at det har kommet en ny versjon av den, E 145.3 X-TRA, men ikke lett å finne ut hva som er nytt/forbedret. Noen som vet?

Edit: Liker i hvert fall designet på .3 bedre, ser også ut som at de har endret litt på trommelen (det var vel et ankepunkt på .2 slik jeg forstår det) + det hullet kabelen går gjennom er også nytt.

145.3

painepesuri_nilfisk_e_145_3-10_dph_x-tra

145.2

474133566.jpg

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser forresten ut som at det har kommet en ny versjon av den, E 145.3 X-TRA, men ikke lett å finne ut hva som er nytt/forbedret. Noen som vet?

145.2 tåler 60 graders varmt vann inn og veier 20,2kg, 145.3 tåler 40 graders vann inn og veier 19,8kg. Sistnevnte er også fysisk litt mindre enn 145.2, bruker mer strøm og har litt lavere vanngjennomstrømming.

Nei, det gir ikke mening for meg heller, men av disse to hadde jeg kjøpt 145.2-10 XTRA...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

145.2 tåler 60 graders varmt vann inn og veier 20,2kg, 145.3 tåler 40 graders vann inn og veier 19,8kg. Sistnevnte er også fysisk litt mindre enn 145.2, bruker mer strøm og har litt lavere vanngjennomstrømming.

Nei, det gir ikke mening for meg heller, men av disse to hadde jeg kjøpt 145.2-10 XTRA...

Om man ikke har tenkt å mate den med oppvarmet vann har vel ikke inn-temperaturen noe å si? Begge har en effekt på 2100W, og har identisk vanngjennomstrømming (såvidt jeg ser) .

Edit: Tilnærmet identisk. 145.2 har en oppgitt vannmengde (maks) på 500-410, og 145.3 har 500-400.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Litt usikker på hvilken spyler du har bestemt deg for, men hvis det er en Nilfisk så er svaret ja.

Bruker denne koblingen selv på min P160. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilken spyler du har bestemt deg for, men hvis det er en Nilfisk så er svaret ja.

Bruker denne koblingen selv på min P160. :)

P160, ja :) Takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P160 er en fantastisk bra spyler. P-serien har egne lanser bl.a, kontra forbrukerserien (E-serien).

Hvis du vasker bil hver dag, ville du satt pris på den ekstra vannmengden det er fra en P-spyler, men E145 er den som gir mest for pengene.

Andre positive ting jeg setter pris på med Nilfisk/Alto:

+utstrakt bruk av metalldeler i pumpe og innmat generelt

+tykk og god plast der det er brukt, byggkvaliteten oppleves som god

+Tools har servicer og garanti-rep på disse, og her i Molde er jeg veldig godt fornøyd med Tools

+P-serien har billigere erstatningsdeler til lanse enn E-serien

Litt minus:

Driftsikkerheten har vært litt opp og ned på mine. Den første E130 jeg kjøpte stoppet å virke etter et halvt år, fikk da ny og gikk opp til E140. Den solgte jeg til mine foreldre, og de er kjempefornøyde den dag i dag.

Kjøpte meg da en P150, men den hadde en tendens til å ikke starte etter å ha blitt brukt en stund. Du spyler bilen under forvask, såper den inn, og har plutselig ikke motor når du skal spyle av den. Levert inn på service, men de fant ingen feil. Deretter forsvant en o-ring på lansen som gjorde at den sprang lekk, endte opp med å kjøpe helt ny lanse og trigger.

En kompis kjøpte seg i fjor en P160, og med unntak av at han måtte legge opp ny strømkurs i garasjen, er han kjempefornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

145 holder helt sikkert til mitt bruk, men 160 på tilbud frister jo rett og slett da det virker som en bra deal, og det er jo smidig at jeg kan plukke den opp rett borti nabolaget :-)

Er Foma helt ut? Ingen som har nevnt det i det hele tatt.

Endret av Hans Wilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hadde jeg ikke allerede hatt en 145.2 jeg er kjempefornøyd med, elendig trykk i slangen, bare en 13A-kurs å henge den på og ikke vært kronisk blakk, så hadde jeg kjøpt den 160'en fra Jula.

Foma er fremdeles bra, såvidt jeg har skjønt, men spylerne koster mer og gir ikke noe mer over Nilfisk. Jeg har også inntrykk av at det finnes mer ekstrautstyr til Nilfisk, samt overganger for å bruke Kärcherutstyr (som det jo finnes ville mengder av).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på tilbud i sverige ...

http://www.tretti.se/hem-och-tradgard/utomhusprodukter/hogtryckstvattar/nilfisk-alto-e-1452-10-x-tra

Har vært på tilbud i Norge også i fjor til 2795,- om jeg husker rett.

Stemmer ganske greit det. 145.2 kommer ikke på lager igjen før i mai hos tretti (både .no og .se).

Prisutvikling i Norge:

wPpqBV7.png

Prisutvikling i Sverige:

UyS55nI.png

Begge grafene er hentet fra prisjakt.no/prisjakt.se.

Ser også at komplett har tatt inn 145.3, håper de klarer presse prisene i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...