• 0
ignatus

Vann på bilen

Spørsmål

Hei,

jeg er som sagt veldig ny i dette bilpleie gamet, men jeg prøver å lære, så nå har jeg tatt en skikkelig (?) vår runde på bilen, med vask og voks (ingen polering, har ikke maskin enda, og lakken var veldig fin).

Det jeg stusser sånn på er om jeg har gjort noe feil, for på en fin vestlands dag som i går, så var det et par byger på morgenen, så ble det veldig fint resten av dagen. Når jeg da skal hjem fra jobb, er det vannperler på bilen min, små og gigantiske, og den er dekket av de, mens samtlige andre bilen på parkeringsplassen er tørre, det er også omtrent alle bilene jeg kjører forbi på veien hjem.

Så, hvorfor er det slik, hva har jeg bommet på her?

Brukte Meguiars White Wax på en Mineral White BMW '13 modell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

• 0

De andre bilene trenger med andre ord en real runde de også :)

Vannperle effekten er jo noe av det som er meningen med å polere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kort fortalt:

Vannet fordamper lettere jo tynnere vannfilmen er. På biler som ikke er polert, vil vannet legge seg som en tynn film over hele bilen og deretter fordampe ganske fort.

På biler som er polert, vil perlene gjøre at vannet ligger lenger, så lenge bilen står i ro.

En liten kjøretur derimot, så er bilen helt tørr igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hei,

takk for raske svar, da var det ikke noe feil heldigvis, bare jeg som ikke aner hva jeg holder på med :)

Ellers får jeg bare opp en feilmelding ved å klikke på linken til WLN, selv om jeg er logget inn, så fikk ikke sett det bildet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bildet i linken:

gallery_5703_266_190349.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for det Knutis, ja noe slik er det.

Da klapper jeg meg selv på ryggen for adekvat utført arbeid. Hvis bare sola kunne titte frem en dag nå så kanskje jeg tar et bilde og legger ut.

Nå får jeg gå tilbake og lese om DA maskiner, og finne noe som passer der, da håndledda mine sier kjøp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for det Knutis, ja noe slik er det.

Da klapper jeg meg selv på ryggen for adekvat utført arbeid. Hvis bare sola kunne titte frem en dag nå så kanskje jeg tar et bilde og legger ut.

Nå får jeg gå tilbake og lese om DA maskiner, og finne noe som passer der, da håndledda mine sier kjøp! :)

Trenger du en god DA-maskin til en god pris:

Kestrel DAS-6 Pro

Ev. Rupes Big Foot-maskinene eller Flex DA om du vil ha større korrigeringsevne og har høyere budsjett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive