Bentejenta

Hvordan få blanke lister blanke igjen?

Kjøpte oss ny (brukt) bil i helgen, og listene utvendig er/har tåkete/hvitt belegg, noe jeg kan smøre på for å få de blanke igjen?

post-7833-0-44121900-1394469735_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask de først med surfex og en pensel evnt.

Så påfører du plastfornyer, venter litt så tar du bort overflødig produkt med en klut. Såfremt det er plast?

Metallpolish hvis det er krom/metal

Endret av johnsen90
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) noen du anbefaler? Sikkert dumt spørsmål, men hva skjer vist man er borti lakken med plastfornyeren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) noen du anbefaler? Sikkert dumt spørsmål, men hva skjer vist man er borti lakken med plastfornyeren?

Finnes masse:) Spm er om du vil bestille eller få det over disk.

Personlig liker jeg gtechniq T1 og Swissvax Pneu.

Ikke noe farlig. Bare å ta det bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en XC60? Bruk litt polish, da blir de fort blankere ;) De skal dog ikke være helt blanke, bare så det er sagt.

Er en eller annen form for metall disse, så plastfornyer er nok ikke det beste nei ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På oxyderte kromlister pleier jeg å være litt borti med maskina.Særlig på en stegs med medium cut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville først prøvd metal polish på de der. Blir kluten sort er det riktig valg. Om kluten ikke blir sort, kan grov slipende polish like gjerne brukes.

Avslutt med Swissvax Autobahn, hvis du har, eller en vanlig bilvoks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe nå ble jeg imponert, ja det er en XC60 :) har ikke maskin. Men skal prøve med metall polish, noen som er bedre enn andre?

Men kan jo prøve med vanlig polish også,det har jeg stående :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mor og far har en XC60 og jeg har stått for vedlikeholdet så jeg kjenner de ut og inn. Skal ikke mer til enn en mild polish for å få bort missfargen, de skal som sagt være litt matte, de skiller seg klart fra blank krom. Autosol er nok litt heavy, aldri brukt noe grovere enn S30-17+. Hvilken polish har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en TW ;) vet ikke hvilken, driver å skal oppgradere innholdet i vaskebøtta nå. Blitt veldig inspirert av hva dere får til, nå kommer nok aldri jeg meg opp på det nivået men lyst å prøve noe annet en TW ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er ganske bra. Fåes hos bla. BilXtra.

meguiars-nxt-all-metal-polysh-lg.jpg

PS.

Det er nok ikke så alt for lenge til du er på samme nivå selv og har garasjen full av utstyr og produkter. Det er et eller annet med denne hobbyen og dette forumet.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive