Jump to content
Sign in to follow this  
Solhaug

polering med luftmaskiner?

Recommended Posts

Solhaug

Hei,siden jeg har bygget meg garasje tenker jeg at det blir kjøpt inn kompressor,er det noen som har erfaring med luftdrevne maskiner?har flex roterende og DA maskin fra før,men med tanke på vekt så er vel luftmaskiner betydelig lettere eller?her er det bare å kjør debatt,alle tips mottas med takk:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bilmagikeren

Hallo:)

Jeg har bare brukt luftmaskiner som er beregnet på 4". Men har brukt de en del..

Jeg har brukt Rupes og Meguiars, og begge de er gode. De har forskjellige "grep" som gjør at du får en litt (etter min mening) bedre arbeidsstilling med rupes, men det er vel en smaksak.

De er veldig fine å ha på lur om man skal polere f.eks lykter eller andre mindre flater, og lette å jobbe med i forhold til "vanlige" maskiner.

Om du polerer en del ville jeg vurdert det, men også vurdert bigfoot mini (el) f.eks (den kan du bruke over alt)

Jeg ville også vurdert å bare bruke de maskinene du har med stor/liten bakplate, men er jo litt arbeid med å bytte om, og som du nevner har du vekt/størrelse..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Solhaug

takker for svar,jeg vil nok kanskje prøve meg på luftpolering,vanskelig å finne nettsider som selger luftmaskiner,kanskje begrenset marked for slike maskiner,de fleste kjøper vel på strøm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnsen`s  Autospa

Ulempen kan være olje og vann som kommer fra kompresoren, og hvor dette kommer ut av maskinen du bruker. lurt og ha vann/olje utskiller.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cesandberg

Kan også få problemer med at lufta som driver maskinen kan virvle opp støv og skit på nærliggende flater, som igjen legger seg på bilens lakk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magne/Otta Detailing

For ikke å snake om hvor mye luft de stort sett bruker.
Det gjør jo at en bruker 3kW bare for å holde maskinen i gang.

Luftverktøy er fint til intervall bruk, men til kontinuerlig kjøring i timesvis er det ikke noe særlig, det blir alt for mye kondens, og alt for høyt energiforbruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...