Gå til innhold
StigBjerke

Prepolish forberedelser.

Recommended Posts

StigBjerke    2
StigBjerke

Heisann

Jeg har et spørsmål angående forberedelser til polering.

Det gjelder en bil som ser helt ren ut og har stått inne siden sist vask. Det som skal gjøres er å fjerne vaskemerker uten å gå for grovt til verks.

Det jeg lurer på er om jeg trenger å gjøre noe mer enn å fjerne støv med en mikrofiber klut før jeg polerer. Eller om jeg trenger å gå over med clay og sprayvoks. Rett og slett, hva annbefaler dere? Bilen trenger ikke vask.

Det er en sjelden og eldre bil med originallakk jeg skal behandle.(951 Cab)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Heisann

Jeg har et spørsmål angående forberedelser til polering.

Det gjelder en bil som ser helt ren ut og har stått inne siden sist vask. Det som skal gjøres er å fjerne vaskemerker uten å gå for grovt til verks.

Det jeg lurer på er om jeg trenger å gjøre noe mer enn å fjerne støv med en mikrofiber klut før jeg polerer. Eller om jeg trenger å gå over med clay og sprayvoks. Rett og slett, hva annbefaler dere? Bilen trenger ikke vask.

Det er en sjelden og eldre bil med originallakk jeg skal behandle.(951 Cab)

Kjenn på lakken, er den nuppete må du claye. Test også gjerne på et utsatt område om du får noe i clayen, selv om den kjennes nuppefri. Du vil eventuelt ikke ha det i poleringsputen, om det skulle være noe.

Ellers er det bare å støvtørke, en allerede ren bil som har stått litt, og polere i vei. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StigBjerke    2
StigBjerke

Da tar jeg med meg clay og sprayvoks for sikkerhetsskyld. ;)
Kjente litt på den igår og det var veldig smooth, så satser på det blir støvtørking og polering bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig