Gå til innhold

Recommended Posts

MrDriveby
Skrevet

Tenker litt på vedlikehold av LSP. Ta f. Eks shield hvor man bør legge på et lag med voks minst hver 6 mnd. Polerer dere bilen da for hver gang? Eller hvilken fremgangsmåte har dere.. Ved hver 3. Måned så vil lakken bli ganske tynn etter et par år?

hmsilset
Skrevet

Trenger ikke polere hver gang nei :) Kan maskinpolere ofte så lenge det er lite cut. Jeg polerer min tynne mitsubishi lakk 3-5 ganger i året.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

MrDriveby
Skrevet

Hva bruker dere som lakkrens? Clay osv vil vel lage endel riper osv? Ellers ved maskinpolering så er det finishing produkter?

Skrevet

Er du flink til å vaske er det ikke mye å rydde opp i etter noen måneder, men litt blir det jo på vinteren! Jeg bruker kanskje en mild clay på nedre paneler etter behov, det meste er borte etter PB og Iron-X.. Har brukt mye Scholl S30/S40 på fin pute før voks.. En kan vokse utenom å polere/rense lakken, men en kommer jo alltids over noe småpirk en kanskje vil ha vekk før neste lag med voks.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår