Gå til innhold
MrDriveby

Polering før hver LSP?

Recommended Posts

MrDriveby    0
MrDriveby

Tenker litt på vedlikehold av LSP. Ta f. Eks shield hvor man bør legge på et lag med voks minst hver 6 mnd. Polerer dere bilen da for hver gang? Eller hvilken fremgangsmåte har dere.. Ved hver 3. Måned så vil lakken bli ganske tynn etter et par år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Trenger ikke polere hver gang nei :) Kan maskinpolere ofte så lenge det er lite cut. Jeg polerer min tynne mitsubishi lakk 3-5 ganger i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Er lakken fin er det ikkje behov for polering. Men bør gå med lakkrens for bedre heft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MrDriveby    0
MrDriveby

Hva bruker dere som lakkrens? Clay osv vil vel lage endel riper osv? Ellers ved maskinpolering så er det finishing produkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenrik    41
svenrik

Er du flink til å vaske er det ikke mye å rydde opp i etter noen måneder, men litt blir det jo på vinteren! Jeg bruker kanskje en mild clay på nedre paneler etter behov, det meste er borte etter PB og Iron-X.. Har brukt mye Scholl S30/S40 på fin pute før voks.. En kan vokse utenom å polere/rense lakken, men en kommer jo alltids over noe småpirk en kanskje vil ha vekk før neste lag med voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig