Gå til innhold
rainman80

tips til behandling av høyglansinteriør i plast?

Recommended Posts

rainman80    0
rainman80

Trenger sårt noen tips til behandling av høyglans plastinteriør i midtkonsollen, legger ved et par bilder :)

Interiøret er godt slitt til å være tre år gammelt, fullt i striper og ganske matt enkelte steder..

MG scratch x og SV Plastic Screen Wax?

Tips mottaes med takk! :)

post-7701-0-25848400-1393879418_thumb.jp

post-7701-0-20446500-1393879419_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Plast uten struktur kan korrigeres på samme måte som som lakk. Pass på varmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rainman80    0
rainman80

Plast uten struktur kan korrigeres på samme måte som som lakk. Pass på varmen.

Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenrik    41
svenrik

Har god erfaring med Scholl S17 på blank svart plass i midtkonsoller, speedometer og annet interiørstæsh. En må bare prøve seg frem, mildeste kombinasjon først o.s.v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rainman80    0
rainman80

Har god erfaring med Scholl S17 på blank svart plass i midtkonsoller, speedometer og annet interiørstæsh. En må bare prøve seg frem, mildeste kombinasjon først o.s.v

Takk for det, noen tips til fremgangsmåte for påføring? klippe til egnet stykke av en pad e.l? Bør vel gjerne unngå sirkulære bevegelser, ser for meg at dette underlaget er svært mottagelig for swirls? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Takk for det, noen tips til fremgangsmåte for påføring? klippe til egnet stykke av en pad e.l? Bør vel gjerne unngå sirkulære bevegelser, ser for meg at dette underlaget er svært mottagelig for swirls? :)

Polering går ut på å erstatte større swirls og riper med så små swirls og riper at de ikke synes.

Altså får en "aldri" noe ripefritt, men polerer slik at de ripene som finpoleringen etterlater, er så små at vårt øye oppfatter det som ripefritt. Det spiller nok mindre rolle om poleringen gjøres i sirkulære eller rette bevegelser. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg har også litt glansende plast i konsollen.

Jeg tenkte en påføringspad + litt fin polish aka s30 eller sw regular f.eks

Så er det bare å begynne "poleringen" for hånd.

Noen som har prøvd den SW Plastic voksen? Ser jo gøyal ut... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rainman80    0
rainman80

Polering går ut på å erstatte større swirls og riper med så små swirls og riper at de ikke synes.

Altså får en "aldri" noe ripefritt, men polerer slik at de ripene som finpoleringen etterlater, er så små at vårt øye oppfatter det som ripefritt. Det spiller nok mindre rolle om poleringen gjøres i sirkulære eller rette bevegelser. :)

Okei.. ja det jeg ikke ser har jeg ikke vondt av.. hehe.. så da er det bare å hive seg i det, og prøve seg frem ang grovhet gjerne :)

Ser forresten at du har en S&S på en 508 av samme årgang og farge som min! Artig lesning.. lest og ikke minst sett igjennom den noen ganger.. inspirerende! :)

Endret av rainman80

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig