Gå til innhold

Recommended Posts

• Admins
truhaa
Skrevet

Sendte han en PM på facebook, han var ikke autorisert Omega serviceverksted, så han anbefalte en i Drammen. Stikker innom han i morgen, men tenkte det var ok å ha en ca pris, så en ikke går i bakken når en får prisen :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Er ferdig med alle eksamner nå, og skal unne meg en ordentlig klokke til rundt 15-20 000kr. Har vært medlem hos tidssonen noen uker og lest mye. Skal hvertfall ha mekanisk, uten tvil. Ser ut til at min prisklasse er litt drit, hadde jeg lagt til 10" til hadde jeg fått mye større utvalg, men det er uaktuelt. Ser at Longines har mange fine i min prisklasse, hvordan ser folket på det merket? Er det som KIA eller BMW? :) De har hvertfall lang historie, lenger enn de fleste faktisk...

Og hvor vanlig er det å ha windere ?

• DCN Poeng 1
Skrevet

Er ferdig med alle eksamner nå, og skal unne meg en ordentlig klokke til rundt 15-20 000kr. Har vært medlem hos tidssonen noen uker og lest mye. Skal hvertfall ha mekanisk, uten tvil. Ser ut til at min prisklasse er litt drit, hadde jeg lagt til 10" til hadde jeg fått mye større utvalg, men det er uaktuelt. Ser at Longines har mange fine i min prisklasse, hvordan ser folket på det merket? Er det som KIA eller BMW? :) De har hvertfall lang historie, lenger enn de fleste faktisk...Og hvor vanlig er det å ha windere ?

Hvilken type klokke er du ute etter? Dykker, racer, noe til dress etc.? Skal det være nytt, eller kan det være brukt? Må det være inhouse?

Angående om du skal ha winder eller ikke blir som å diskutere å spyle av mellom prickbort og Surfex, eller legge Surfex oppå prickbort. Teoriene er mange og delte. Noen synes det er sunt for klokken, da den ikke ligger i ro (oljen holder seg bedre). Andre mener det sliter mer på klokken, og at serviceingervallene blir tettere. Men siden du spør om winder, så vil du ha en automatisk klokke, og ikke en manuell klokke som du trekker opp selv. Har man flere klokker, og ikke ønsker å stille klokkene så alt for mye, er windere kjekke da de holder klokken i gang. Men har man bare en klokke (som er automatisk), så holder jo du liv i klokken da du har den på hver dag.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Sendte han en PM på facebook, han var ikke autorisert Omega serviceverksted, så han anbefalte en i Drammen. Stikker innom han i morgen, men tenkte det var ok å ha en ca pris, så en ikke går i bakken når en får prisen :D

Er ikke den klokka di kjøpt på en guttetur til Tyrkia?

• Admins
truhaa
Skrevet

Njet, real deal denna :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• 3 weeks later...
Skovdahl
Skrevet (endret)

Er ferdig med alle eksamner nå, og skal unne meg en ordentlig klokke til rundt 15-20 000kr. Har vært medlem hos tidssonen noen uker og lest mye. Skal hvertfall ha mekanisk, uten tvil. Ser ut til at min prisklasse er litt drit, hadde jeg lagt til 10" til hadde jeg fått mye større utvalg, men det er uaktuelt. Ser at Longines har mange fine i min prisklasse, hvordan ser folket på det merket? Er det som KIA eller BMW? :) De har hvertfall lang historie, lenger enn de fleste faktisk...Og hvor vanlig er det å ha windere ?

Artig at du fant veien inn på sonen du og da :) Hva er brukernavnet ditt?

Longines er absolutt ikke noe dårlig merke, de er bare det billigere alibiet til Swatch Group som eier bl.a Omega og en haug andre dyrere merker.

Jeg handlet en Longines Legend Diver i mai, og er strålende fornøyd! Den bygger lavt, ikke et kumlokk på armen og er vanntett til 300m. Går lett som en alltoundklokke, da du kan dresse den opp eller ned alt etter remmen/lenken som sitter på. Den er og midt i prissjiktet du ser i, til ca. 15k(veil. er 16,5k, men alle har 10% å gå på).

Et par bilder,

048D2080-B8E7-45DA-A678-3FA8EF839EED.jpg

På NATO

BE43E0E5-CB68-46A3-89B0-9039865F971C.jpg

Når det gjelder winder, så har ikke jeg investert i det ennå(har 4 mekaniske klokker). Finner det som en del av sjarmen å trekke de tre som ikke har vært på armen den dagen, for å holde de i drift.

Om du er ute etter ei ren dykkerklokke(stor, høy og tung) uten å sprenge banken, kan jeg anbefale Orient Saturation Diver. Har denne selv og er godt fornøyd med den. Har den på gummirem, og tåler alt!

Det er forhandler på den i Norge, og den ligger på ca. 12k.

D6F6F4CE-906F-40B2-9C14-375133DDABB3.jpg

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

• 3 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Fikk en Seiko Prospex i bursdagsgave av dragen i dag. Storfornøyd!

800601a3b69dbf5cd032d9e73d373031.jpg

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Gratulerer med dagen! :D

Takk :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Gratulerer med dagen og fet klokke :)

Dobbeltakk! Imponert over at hu fant ei klokke jeg liker like godt som tissot v8 som jeg hadde blinka meg ut

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

• 2 weeks later...
-Håkon
Skrevet (endret)

Da har'n fått vært en tur i London, og kjøpt seg klokke igjen, ifjor kjøpte jeg en Fossil klokke til 1000 kr ish, men i år tenkte jeg å kjøpe noe litt dyrere og kanskje bedre. Har ikke økonomien til å kjøpe klokker til mange mange tusen kroner, men endte opp med denne! Veldig fornøyd :)Solceller som lader opp batteriet. Såvidt jeg har forstått, så kreves det 4 min med sol for å lade opp for 24 timer. Blir spennende å se til vinteren men :) 

http://seikousa.com/collections/prospex/SSC275

DSC_0023_3.jpg

IMG_20150714_232731.jpg

Endret av -Håkon
  • DCN Poeng 1

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Skrevet

Er sånn noget interessert i klokker selv, enda en ting som går i familien, har selv ikke så "mye" å skryte av men er selv mer enn fornøyd

Første klokken min, Citizen Eco-drive, kjøpt av penger jeg lenge hadde jobbet for, for ca 6år siden

2015-07-30%2013.25.36_zpszlbxqmep.jpg

Siden jeg var lur nok til å velge safirglass og titan klokke, så ser den fortsatt meget pen ut, og eco-driven med solcelle har fungert ypperlig så lang.

Andre klokken min er en Fossil, fikk den i gave en gang jeg satt og drømte meg litt videre i klokke verden, er ca 2.5år nå.

2015-07-30%2013.26.48_zpsojsez4eb.jpg

Tredje klokken min er en noe mer solid Casio klokke, da alle trenger en murstein som en ikke trenger å bry seg om når en er ute i "røffere" miljøer

2015-07-30%2013.26.23_zpswoywkuzz.jpg

Nyeste tilskuddet mitt er en Tissot Quickster, falt pladdask for klokken nå i sommer og måtte bare ha meg en, venter nå på flere reimer slik at jeg kan variere litt på det.

2015-07-30%2013.27.17_zpstonk4fut.jpg

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

obimann
Skrevet

Mange flotte klokker her!

Jeg har i mange år gått uten klokke, og trives forsåvidt med det, så en kan undres på hvorfor jeg drømmer om ei svær og dyr klokke: Men det gjør jeg nå en gang. Første gang jeg så en Panerai Luminor var i filmen "Eraser" med Arnold. Siden det har jeg digget disse klokkene og drømt om å eie en av dem sjøl. Jeg har i perioder spart penger til ei slik klokke, og to ganger har jeg vært nær på å handle, men begge gangene har det dukket opp uforutsette utgifter i heimen som har slukt pengene på klokkekontoen. Nå er jeg i gang med å spare igjen, så får vi se om et par år om det blir noe av.

Panerai har mange modeller, men den som jeg liker aller best er Panerai 510. den har et mekanisk urverk som går i åtte dager før det må trekkes opp igjen. Baksiden er i safirglass, slik at man kan sitte å kikke på urverket hvis man har lite å gjøre.

Sånn ser klokka ut:

DSC_5810.thumb.jpg.8f1f77dc80fba428bed2d

• DCN Poeng 1
Skrevet

Mange flotte klokker her!

Jeg har i mange år gått uten klokke, og trives forsåvidt med det, så en kan undres på hvorfor jeg drømmer om ei svær og dyr klokke: Men det gjør jeg nå en gang. Første gang jeg så en Panerai Luminor var i filmen "Eraser" med Arnold. Siden det har jeg digget disse klokkene og drømt om å eie en av dem sjøl. Jeg har i perioder spart penger til ei slik klokke, og to ganger har jeg vært nær på å handle, men begge gangene har det dukket opp uforutsette utgifter i heimen som har slukt pengene på klokkekontoen. Nå er jeg i gang med å spare igjen, så får vi se om et par år om det blir noe av.

Panerai har mange modeller, men den som jeg liker aller best er Panerai 510. den har et mekanisk urverk som går i åtte dager før det må trekkes opp igjen. Baksiden er i safirglass, slik at man kan sitte å kikke på urverket hvis man har lite å gjøre.

Sånn ser klokka ut:

DSC_5810.thumb.jpg.8f1f77dc80fba428bed2d

Helt enig med deg her. Panerai er også min soleklare favoritt. Avsindige priser, men er lov å drømme ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Kenneth82
Skrevet

Har hatt lyst på en Seiko H558 helt siden jeg så Arnold bruke en i Commando. Ellers så er klokkene fra Breitling høyt på ønskelisten.

SimenAro
Skrevet

At jeg ikke har sett denne tråden tidligere :o 

Jeg har en del klokker i samlingen,  og vil stadig ha flere. 

t048_217_27_017_00.thumb.jpg.e1201f1797cen liten tissot t-race til alt mulig bruk. 

340552-sony-smartwatch-2.thumb.jpg.5d072en Smartwatch til jobb og trening 

DSC_2258.thumb.jpg.5703cadb26fee4c582994En Rolex Submarine (usikker på hvor ekte den er. Men den har virket fint i 15 år etter jeg fikk den i gave)guess2.thumb.jpg.501421ac05555a3a961f25e

Guess klokke til fritidsbruk (fikk i 30 års gave av madammen) 

img_0354_1.thumb.jpg.027bff60d91c9a8dc1bFavoritten til dressen.  Vacheron Constantine Patrimony

Det var ihvertfall noen av favorittene som er i daglig bruk :)

1265786_fpx.jpg

Livsnyter og hobbydetailer.

Serviceleder for Audi

Skrevet

Bruvik såg jo faktisk meget pent ut da, og noen av de veiledende prisene jeg fant var jo langt fra avskrekkende for automatiske klokker.... Men jeg må nok klare meg enn så lenge

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

Skrevet

Er på jakt etter reim til klokke med 22mm avstand . må være spesielt lang da jeg er kraftig . noen som har noen WWW adresse -helst Norge . Fikk av min fru i 60års presang min gamle Omega Seamaster restaurert ,  jeg kjøpte av konfirmasjons pengene i 1970 .....

Skrevet

Er på jakt etter reim til klokke med 22mm avstand . må være spesielt lang da jeg er kraftig . noen som har noen WWW adresse -helst Norge . Fikk av min fru i 60års presang min gamle Omega Seamaster restaurert ,  jeg kjøpte av konfirmasjons pengene i 1970 .....

Hva med en nato eller zulu fra feks tidssonen. Er veldig glad i disse selv. Gir jo også en ekstra trygghet :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Skrevet

Hva med en nato eller zulu fra feks tidssonen. Er veldig glad i disse selv. Gir jo også en ekstra trygghet

:)

Leiter etter det som blir betegnet "mesh" ligner den orginale som kan leveres til 4tkr +moms

• 1 month later...
Skrevet

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan freshe opp lenka på min Tissot prs516?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår