Dagii

Nybegynner under opplæring ! ang vask

Jeg lurte bare på en god fremgangsmåte med å vaske bilen på rett måte :P evt før polering ?

Husker ikke helt hva jeg har av midler osv her nå men kan evt komme med det siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Påføre prickbort på nedre delen av bilen (under vinduer). La den virke i 5-10 min

2. Spyl av grundig

3. Påfør Surfex HD i en litt røff blanding 1:10/1:20 (?), og la det ligge i 5-10 min

3. Påfør felgrens eks P21S, og la den jobbe i 5-10 min

4. Foam inn bilen med eks Autofoam (hvis du har foamlance)

5. Spyl av både felg og bil grundug

6. Påfør Korrosol/Iron XX/iron remover på bilens nedre del. La det virke i 5-10 min.

7. Spyl av grundig

8. Berøringsvask med svamp, eller vaskehanske. Bruk to bøtter. En med såpevann, og en uten. Skyld alltid vaskeredskapet i bøtta uten såpe før du dypper den i såpebøtta.

9. Spyl av bilen grundig.

Skal du polere anbefales det og claye bilen.

Folk gjør ting forskjellig. Sikkert ikke alle som er enige i måten jeg gjør det på. Men da får den heller si ifra :D

Les også linkene over. De er skrevet av folk som er sinnssykt mye flinkere enn meg :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey ! :) Takker for svar !! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil legge til at punkt 4 egentlig er unødvendig da autofoam (som er basert på surfex) og surfex gjør samme jobben, og ikke bruk ironx eller annen metallpartikkelfjerner ved hver "vanlige" vask, bruker den stort sett kun før polering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive