Kbanto

Foam gun

Hei.

Jeg vasker bilen stortsett på jobb, men av og til hjemme å.

Siden jeg ikke bruker noen fast ht, lurer jeg på om noen har erfaring med Foam Gun fra bilnerden.no?

Har innsett at det må skum til, men må kunne brukes med bare hageslange.

Har dere evt noen andre tips til å få løst all skit før jeg går på med mitt? Bruker PB ved behov, men trenger noe som "løfter" dritten av lakken før berøringsvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger Surfex HD for å få dritten av. Alternativt kan du kjøpe Bilt-Hamber Auto-foam og bruke den i lavtrykkskanne for å få litt skum, men strengt tatt funker Surfex HD og hageslange greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik foamgun til hageslange. Blir til dels skum, men ikke slik som med foamgun til HT. Min ble pensjonert da jeg fikk meg HT. Visst du ser i BilpleieLogg, og finner min logg så vil du se hvordan det ser ut når foamgun er brukt. Nesten helt nederst på siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttige innspill skal handle Surfex HD. Ser ut som om at alle liker den. Blander i 1:20 ( 1dl Surfex HD- 2l vann)? På lavtrykkskanne. Må kanskje prøve Autofoam bare i lavtrykkskanne å før jeg handler Foam Gun.

HcHaavik, enig i at den ikke så veldig imponerende ut..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foam GUN(200-300kr) = til hageslangen og lager ikke mye skum. Mest for litt moro.

Foam CANNON (600kr) = til høytrykk og lager MEGA MEGA SKUM! SUPER MORO!

:)

Det veldig mange gjør og som jeg lærte av ØHN på DCN er en kjempe fin kombo:

01. Legg Prickbort/Surfex HD fra vinduene og ned

02. La det virke noen minutter

03. Skumlegg hele bilen

04. La det virke

Se resultatet av kaffelatte farget skum falle/skli nedover bilen og havne i en ring rundt bilen. HERLIG!

Spyl av!

Da er du klar for CLAY / berøringsvask / eller bare kjøre avsted. Da blir det kattevask da. Ikke særlig bra :P Samt jeg håper du har en god nok voks som tåler ren prickbort. Hvis ikke bruker du Surfex HD. Ren eller utblandet.

Lykke til! ;)

Alexander

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttige innspill skal handle Surfex HD. Ser ut som om at alle liker den. Blander i 1:20 ( 1dl Surfex HD- 2l vann)?

1:20 er 1dl surfex og 20dl vann.

Du finner også blandingsforhold app på google butikken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg vasker bilen stortsett på jobb, men av og til hjemme å.

Siden jeg ikke bruker noen fast ht, lurer jeg på om noen har erfaring med Foam Gun fra bilnerden.no?

Har innsett at det må skum til, men må kunne brukes med bare hageslange.

Har dere evt noen andre tips til å få løst all skit før jeg går på med mitt? Bruker PB ved behov, men trenger noe som "løfter" dritten av lakken før berøringsvask.

Du har innsett at det må skum til...hvorfor det egentlig? :)

Det viktigte med en forvask er f.eks surfex og HT, er bilen veldig skitten er det skummelt å vaske for hånd hvis ikke bilen har blitt spylt med forvaskprodukt og HT spyler. Skum i seg selv har ingen effekt utover produktet som er brukt til å lage skummet, bortsett fra at det ikke tørker like fort ut på veldig varme sommerdager. Jeg vil påstå at en HT spyler er minst like viktig som surfex/prikkbort ved forvask, jeg ville nesten heller latt være å vaske bilen de gangene man ikke har tilgang til HT. Jeg bruker surfex eller Autofoam (basert på surfex) ved hver eneste vask, og prikkbort i tillegg ved behov, og mest om vinteren ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare tenkt at skummet "løfter" dritten bort. Har ikke erfaring med Surfex HD, denne blir handlet inn asap ser at med PB ligger det litt dritt igjen etter avspyling med HT. Om Surfex HD får dette bort blir jeg ikke stresse med skum. Tar bestandig berøringsvask etter avspyling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vannet som frakter dritten vekk, men ja, jo, skummet hjelper litt til, det også. Det er dog på ingen måte påkrevd ved vask ut over at det er kult. :)

Jeg bruker egentlig ikke skum når jeg vasker skikkelig lenger (litt på grunn av håpløse vaskemuligheter), men bruker skum som hurtigvask hvis bilen er lett til moderat skitten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok surfex i første omgang

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive