Skydancer

Eddik som wipedown!?

Håper på en del tilbakemeldinger her!

Jeg har fått tips om at industrieddik blandet med vann, kan brukes til wipedown, fjerne vannmerker, såperester mm. Blandet ut 1:20. Jeg har googlet litt og eddik kan brukes til utrolig mye rart, men det har jo utrolig fettløsende og rensende egenskaper.

Industrieddik er ikke så lett å oppdrive, det selges til næringsmiddel industrien.

Hva tror folket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye rart kan sikkert brukes til rengjøring, men jeg bruker mest produkter som er spesielt beregnet på bil. Særlig på andres kjøretøy er det et poeng. En kundebil der en eksperimenterer med industri-edikk eller lign, ville jeg vært forsiktig med.;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke forundre om det funker, men hva er de umiddelbare fordelene da? Er det bedre enn IPA feks? Ikke lett tilgjengelig sier du, pris da, hva lukter det, og hva gjør det med lakken over tid?
Enklere noen ganger og holde seg ting en vet funker...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset fikk jeg av han som eide Feinschmeck garage, han holdt på i en del år, solgte det for noen år siden. Fordelene var visst at det fjerner polishrester, vannmerker og såpe... Jeg har aldri hørt om dette før. På biler som er ubehandlet gir det en blank overflate. I følge han skadet ikke dette lakken i og med at den var såpass utvannet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt eddik.. Eg blei tipsa om at du kunne kjøpe ferdigbladet eddik på dagligvare og bruke til å fjerne vanndråper på f.eks takluka.. Spurte ikke videre på lakk siden det var i hovedsak glass eg hadde problem med:) Kom aldri så langt eg fekk det testet på bilen som hadde problemet, men personen som anbefalte det hadde prøvd dette og det funket:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men funker ikke 2-propanol blandet 50/50 med batterivann? Er jo ikke særlig kostbart heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive