Gå til innhold
AndréE90

Gtechniq G5 - Problemer

Recommended Posts

AndréE90    57
AndréE90

Hei folkens.

Jeg kjøpte G5 for noen uker siden og denne måtte selvfølgelig prøves snarest.

Jeg la den på en bil som går generelt mye i mnd. Jeg lå bare på frontrute og bakrute. Jeg la på begge rutene og ventet et par min før jeg buffet av med MF.

Over til problemet.

Jeg hadde store forventninger siden det sies at den skal vare opp til 5-6 mnd og jeg blir skuffet når den varer en knapp uke på rutene jeg la den på.

Så har jeg gjort noe feil når jeg la den? Hvordan skal jeg evt framgå for at den skal vare lenger enn en uke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Polerte du rutene med glasspolish og tok wipedown før påføring? Jeg kjenner ikke til prosedyren ved påføring og fjerning av G5 så jeg vet ikke om noe kan ha gått galt der, men hvor lenge lot du den herde og i hvilken temperatur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FredrikWake    87
FredrikWake

Bruk Gtechnic glasspolish ( var det G4 den het?) før du legger på G5 :) Da jeg la på i høst brukte jeg 3 lag med G5 på frontrute og bakrute, og ett lag på sideruter. La lagene med 20 min mellomrom oppå hverandre uten å buffe i mellom. Fungerer enda kjempebra :)

Endret av FredrikWake

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Hvis rutene er skitne ser det ut som at forseglingen er død også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Polerte du rutene med glasspolish og tok wipedown før påføring? Jeg kjenner ikke til prosedyren ved påføring og fjerning av G5 så jeg vet ikke om noe kan ha gått galt der, men hvor lenge lot du den herde og i hvilken temperatur?

Jeg polerte ikke med glasspolish før jeg la den. Dette ble lagt på en innendørs vaskehall. Jeg lot den herde i 5 min tror jeg :)

Bruk Gtechnic glasspolish ( var det G4 den het?) før du legger på G5 :) Da jeg la på i høst brukte jeg 3 lag med G5 på frontrute og bakrute, og ett lag på sideruter. La lagene med 20 min mellomrom oppå hverandre uten å buffe i mellom. Fungerer enda kjempebra :)

Hadde ikke G4 når jeg kjøpte G5, så kan hende den gjør forskjellen. Kanskje jeg må bruke flere lag istedenfor et? Fungerer G5 fortsatt på din bil? :)

Hvis rutene er skitne ser det ut som at forseglingen er død også...

Dette er snakk om det området der viskerne går. Rundt der lever det som bare det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FredrikWake    87
FredrikWake

Fungerer utmerket og over hele ruta. Litt redusert når bilen er skitten, men ei avfetting/vask får effekten tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Viskerne sliter mye på G5, men jeg fikk rundt 2 meget gode måneder etter maskinpolering (DA) med G4 og ett lag G5. Etter det ble det eksponentielt mindre effekt virket det som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Viskerne sliter mye på G5, men jeg fikk rundt 2 meget gode måneder etter maskinpolering (DA) med G4 og ett lag G5. Etter det ble det eksponentielt mindre effekt virket det som.

Da er det litt min feil og viskerne sin feil. Hva slags pute brukte du når du maskin polerte med G4? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Tviler på at den får herdet ordentlig på 5 min i en fuktig vaskehall :)

Hvis den ikke får herdet ordentlig vil den være vesentlig mindre motstandsdyktig mot viskere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Tviler på at den får herdet ordentlig på 5 min i en fuktig vaskehall :)

Hvis den ikke får herdet ordentlig vil den være vesentlig mindre motstandsdyktig mot viskere

Da det var det jeg også tenkte, hvor lenge bør jeg vente i en fuktig vaskehall? Det er enten den fuktig vaskehallen eller en kald garasje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Da det var det jeg også tenkte, hvor lenge bør jeg vente i en fuktig vaskehall? Det er enten den fuktig vaskehallen eller en kald garasje :)

Hvor lenge kan du vente? :) Hvis den får 2-3 timer burde den ha vesentlig bedre forutsetninger for å overleve enn om den får 5 minutter, men jo lenger tid den får, jo bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Prøv Dodo juice sin glass sealant den holder lenge holdt 6m pluss på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Hvor lenge kan du vente? :) Hvis den får 2-3 timer burde den ha vesentlig bedre forutsetninger for å overleve enn om den får 5 minutter, men jo lenger tid den får, jo bedre.

Det er en travel Statoil vaskehall, så har liksom ikke all verdens med tid. Eneste stunden evt ikke er folk der er på natt og fredagskvelder. La en 14 år gammel Rain-x hvor jeg gjorde det samme og den varte en måned. :)

Prøv Dodo juice sin glass sealant den holder lenge holdt 6m pluss på min bil.

På min bil har jeg turtle sin Clear vue. Den la jeg i juni i fjor og den fungerer ennå, dog noe redusert. Side vinduene nærmer seg to år siden jeg behandlet og der fungerer Clear vue veldig bra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Synes ikke 6 måneder var så mye å skryte av for Dodo sin, egentlig... Nanolex Glass Ultra holdt 21 måneder med tung misbruk av spylervæske og diverse avfettinger gjennom to vintre på min bil. Prismessig ser de ut til å ligge på omtrent samme nivå også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Da setter du bilen i garasjen og setter opp en byggtørker e.l. rett mot ruta, akkurat langt nok unna til at den varmer opp hele ruta. Finner ikke noe info om herdetid på G5 nå, men tipper 2-3 timer+ og husk å skille mellom hazing og herding, lar du G5 ligge på ruta i 2-3 timer tipper jeg den blir ganske så dritt å fjerne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Da er det litt min feil og viskerne sin feil. Hva slags pute brukte du når du maskin polerte med G4? :)

Disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig