FredrikD91

Første innkjøp.

God dag folkens!

Jeg har den siste tiden vært middels aktiv med å lese på forumet, ettersom jeg har følt meg veldig klar for å starte med bilpleie de siste 2 årene. Ettersom lokale og innkjøp av produkter osv. har måttet vente på seg har jeg nå tatt første steget inn i varmen hos dere ved å gjøre første innkjøpet.

Her er listen over hva jeg har kjøpt inn så langt.

Mothers Carpet Brush
Scholl Concepts Rim7
Scholl Consepts Rosa mikrofiper
Chemical Guys Softest Applicator 2pack
Kwazar Spray Flaske 1.0 liter
Swissvax Leather Care kit
Swissvax Leather Brush
Swissvax Detail Brush
RainX
Autoglym perfect Interior
Meguiars Tire Dressing Pad
Meguiars Headlight Restoration kit
Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection
Hightech Polymer clay cloth
Clay klut
Meguiars Paint restoration kit
P&R Miracle Dryer 2pack
Carpro Waffle 3pack
Chemical Guys Microfiber Rejuvenator
P&R Micro fiber kluter
Chemical Guys Softest Applicator 2pack
P&R Applicator 2pack
Snappy Pad Clean
Bilthamber Surfex HD 5L
Carpro Iron X
Chemical Guys Grime Reaper
Mac 124 Prickbort 5L
P&R WazzelDazzel
Carpro Washmitt
Vikan kampanjeeske ( børster)
3M 233+ maskeringstape
Steel Wool
P&R Gritguard
P21S Felg voks
P21S Power gel felgrens
Swissvax Waschpudel
P&R Foamlance
P&R foamlancekobling Kärcher

Grunnen til at jeg legger ut listen er fordi jeg ønsker tilbakemelding på innkjøpet, og om jeg burde endre på noen av tingene jeg har kjøpt inn i fremtiden.

Da lønningen ikke strakk til de aller beste produktene og at jeg ikke ønsker å kjøpe det dyreste først, så ble det en god blanding av produkter..

Da jeg ikke har skaffet meg en DA maskin eller egentlig har ett skikkelig lokale til å drive med polering osv, så har jeg sette fokus på innvendig vask og rens, samt utvendig vask osv.

Håper dere kan komme med konstruktive tilbakemeldinger, og evt. også tips til generell pleie ved bruk av disse produktene :) Så håper jeg og satser på at dette ikke er første og siste innlegg fra meg, ha en god søndag folkens! Og takk for titten!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo svært mye gode produkter til vask og rens.

Tips til neste innkjøp fra meg blir å kjøpe det du trenger. Dette er et tips som HMSilset lærte meg for noen år siden. Kjøp det du trenger, og fyll på med produkter du trenger når det blir tomt. Av og til så er det jo kjekt å legge ved noe nytt, men ofte blir disse produktene stående hos meg :)

Finn de produktene du liker, og de som fungerer for deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo svært mye gode produkter til vask og rens.

Tips til neste innkjøp fra meg blir å kjøpe det du trenger. Dette er et tips som HMSilset lærte meg for noen år siden. Kjøp det du trenger, og fyll på med produkter du trenger når det blir tomt. Av og til så er det jo kjekt å legge ved noe nytt, men ofte blir disse produktene stående hos meg :)

Finn de produktene du liker, og de som fungerer for deg.

Også kjøper du hele serien, og et par andre sine serier. Sånn at du er sikker på at lommeboka blør og du har produkter herfra og inn i evigheten :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også kjøper du hele serien, og et par andre sine serier. Sånn at du er sikker på at lommeboka blør og du har produkter herfra og inn i evigheten :D

Ja, det er den andre muligheten! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ved første øyekast ser jeg at du har bla "Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection", denne er (etter min mening) klissete, gjør dekkene altfor blank, og jeg er også en av de som opplever at dekkene blir brune etter en stund, dårlig holdbarhet har den også. Her er f.eks swissvax pneu overlegen på alle punkter.

P21`s felgvoks har ekstremt dårlig holdbarhet, Autobahn eller Collinite 845 er gode saker på felg. Du må ikke ha egen felgvoks til felgene, Collinite 845 holder bedre enn veldig mange dedikerte felgvokser :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle innspill så langt! Setter virkelig pris på det! :)

Hehe det blir vel gjerne heller det :P

Sånn ved første øyekast ser jeg at du har bla "Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection", denne er (etter min mening) klissete, gjør dekkene altfor blank, og jeg er også en av de som opplever at dekkene blir brune etter en stund, dårlig holdbarhet har den også. Her er f.eks swissvax pneu overlegen på alle punkter.

P21`s felgvoks har ekstremt dårlig holdbarhet, Autobahn eller Collinite 845 er gode saker på felg. Du må ikke ha egen felgvoks til felgene, Collinite 845 holder bedre enn veldig mange dedikerte felgvokser :)

Da blir det nytt innkjøp etterhvert :) Men en ting jeg lurer på også, er hva tar man som nybegynner i pris av f.eks vask utvendig og støvsuging/vasking innvendig? Bare sånn helt basic? Har fått en del forespørsler fra kolleger osv, så greit å vite prisnivå :).

Gruet meg egentlig til å legge inn første innlegg her, siden det er helt nytt for meg, men jaggu en god opplevelse!

Fredrik!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive