Skulebollen

MF mer som vanlig handklær etter vask.

Tok igår og vasket litt tørkehandklær og noen Buffekluter jeg hadde liggende. Siden jeg blandet dette la jeg buffeklutene i en bøtte med Zalo først for og rense ut litt polish..

Hev di deretter på 60 graders vask. Vanligvis har dette gått helt fint med litt Milo oppi beholderen.

Men testet igår ett nyinnkjøpt produkt: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=219

Noen som har erfaring med dette? Noe jeg har gjort feil? Kjennes ut som vanlige handklær og var ikke "fluffy" i det hele tatt etter tørk

Endret av Skulebollen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker litt surfex i bøtte med varmt vann, lar de ligge noen timer så i vaskemasinen på 75grader. Blir knall bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rist og gni litt på klutene, da pleier de å bli mykere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker den du linka til der, uten problem. 95 grader og litt eddik i skyllemiddelkammeret

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er av den fluffy typen så må de ristes ut skikkelig før de tørkes i allefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid 3 kraftige rist på samtlige sider av mine kluter før de henges opp, mine er myke og fluffy fortsatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid 3 kraftige rist på samtlige sider av mine kluter før de henges opp, mine er myke og fluffy fortsatt.

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rista di før jeg hang opp. Og har gått fint før med kun bruk av Milo. Så litt skuffet over resultatet av vaskemiddelet :P Får riste di litt og satse på di tørker godt opp:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører de 20-40 min i trommel etter vask før jeg henger de opp. Kjører litt rein surfex i skyllekammeret

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever det samme som deg med at håndklene blir stivere etter de har blitt vasket. Laget en tråd om dette en gang.

Som du ser får jeg mange av de samme tipsene som allerede er nevnt her.

De håndklene som har blitt brukt litt og vasket er mye stivere enn de som er helt nye og ubrkte, men opplever faktisk at de stivere håndklene tørker bedre enn de nye som er myke. Derfor har jeg lagt saken død for min del.

Når hånklene er skikkelig våte rister jeg de kraftig 2-3 ganger som flere sier her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker mye Micro Restore, både til MF og andre "vanlige" ting som skal vaskes, kjempeprodukt.

Her blir MF som ny, men de må ristes evt. en snartur innom tørketrommelen før de henges opp.

Er det produktrester eller mye vann i klutene når de henges opp, er det alltid en sjanse for at de kan bli stive, bruker alltid ekstra skylling på maskinen for å være helt sikker. Dessuten vil også hardheten på vannet der du bor påvirke vasken i.fht hvor mye/lite såpe du bør bruke, og hvor lett det skylles ut.

Btw. ser du har vasket buffekluter med tørkehåndklær, prøv å drypp noen dråper vann på tørkehåndklærne for å se om vannet "beader" eller trekker inn. Jeg bruker egne kluter til buffing av voks da de ofte er vanskelig å få vasket 110% ren, spesielt på 60 grader (bør opp på 95 for å få ut alle voksrester). Resultatet når man vasker de sammens med andre kluter er at de også blir "impregnert", som forsåvidt er en ulempe hvis de skal suge opp vann ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier stort sett å tørke alle MF i tørketrommelen. Dette ser ut til å fungere veldig bra. Da er de myke og fluffy etterpå. Føler meg også ganske mandig når jeg står og bretter fint samnen masse rosa kluter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dragen pleier komme med sarkastiske kommentarer om at hvis jeg var like interessert i å vaske og brette klærne som klutene, så hadde vi ikke hatt disse haugene med skittentøy liggende...

...har vi hauger av skittentøy? Det har jeg ikke sett... :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste der er en heeelt ukjent problemstilling her i huset i hvert fall :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker også å tørke i tørketrommel, tenker det er lettere å oppleve det du opplever om jeg skulle ha hengt de opp :)

Nå har jeg da ikke prøvd å henge de opp. så kan ikke si noe på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker CG MF rejuvinator og kluter og håndkler er fortsatt like fluffy og myke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive