chrefs

Forvask / avfetting

Hei!

Da har jeg tatt steget videre fra biltema-suppe i form av kaldavfetting, høytykkssåpe og en dæsj turte wax, til neste steg - foampakke fra P&R i første omgang, men så fort våren melder seg blir det nok investering av DA-maskin og fullt kjør..

Pakken fra P&R inneholder ikke surfex HD, men autofoam, som ifølge Autofil-artikkelen skal gi god nok forvask sammen med PrickBort og Iron X.

Ser imidlertid at ganske mange av dere også bruker surfex i tillegg, og lurer derfor på om dette er nødvendig å ha i første omgang, eller kan det vente til vårens innkjøp, da det også skal poleres og styres? Litt surt å rive i 200,- ekstra i frakt når jeg allerede har bestilt og betalt hos P&R!

Ser forøvrig frem til å endelig kan nyte skikkelig ren bil fri for swirls!

Christer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om pakken ikke er sendt kan du muligens ringe å høre om de kan sende surfex i samme forsendelse :)

Surfex kommer alltid godt med !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-foam er basert på Surfex, så det er ikke helt krise om du ikke får kjøpt Surfex. Om jeg hadde måttet velge hadde jeg valgt Surfex foran Auto-foam, da Surfex er mer anvendelig både utenpå og inni bilen, samt på de fleste flater i heimen ellers.

Om du kun skal bruke produktene til bilvask er det ikke feil å bruke Auto-foam der du ellers ville brukt Surfex.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-foam er basert på Surfex, så det er ikke helt krise om du ikke får kjøpt Surfex. Om jeg hadde måttet velge hadde jeg valgt Surfex foran Auto-foam, da Surfex er mer anvendelig både utenpå og inni bilen, samt på de fleste flater i heimen ellers.

Om du kun skal bruke produktene til bilvask er det ikke feil å bruke Auto-foam der du ellers ville brukt Surfex.

Ok, da drøyer jeg surfex til våren.. Flatene i heimen får den andre halvdelen ta seg av :)

Har fortsatt en drøy 5-liter av kaldavfettingen til biltema som må brukes opp, så den får holde inntil videre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

SurfexHD og Autofoam på lakken blir litt smør på flesk. Bruk en av dem og eventuelt en annen såpe for tykt skum i kanonen. Ikke at det tykke skummet bidrar med noe annet enn at det er gøy med skum. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive