Meringdal

BMW 520d 2008 - Carbon Schwartz

BMW 5 serie
Dette er en av de siste jobbene jeg gjorde i 2013, men som jeg enda ikke har laget logg på.
Bilen ble levert til meg på fredagen, og eier ønsket å få tilbake litt av glansen på bilen. Det ble nevnt at bilen var litt "matt" i lakken, og at den bar preg av mye vaskeriper.
På denne jobben ser jeg at jeg ikke har tatt med bilder av vask, og jeg husker ikke hvorfor. Mulig jeg glemte det :)
Vask i DCN-style er krav uansett.
Noen oversiktsbilder av bilen
DSC_7122.jpg
DSC_7123.jpg
DSC_7124.jpg
DSC_7125.jpg
DSC_7126.jpg
Så var det frem med lakkdybdemåler
Legger ved bilder til referanse dersom andre vil se sånn ca. hvor tykk lakken er.
DSC_7128.jpg
DSC_7129.jpg
DSC_7130.jpg
DSC_7131.jpg
DSC_7132.jpg
DSC_7133.jpg
DSC_7134.jpg
DSC_7135.jpg
DSC_7136.jpg
DSC_7137.jpg
DSC_7138.jpg
DSC_7139.jpg
DSC_7140.jpg
DSC_7141.jpg
DSC_7143.jpg
Så til noen bilder som viser lakkens tilstand før start
DSC_7144.jpg
DSC_7145.jpg
DSC_7146.jpg
DSC_7147.jpg
DSC_7148.jpg
DSC_7149.jpg
DSC_7150.jpg
DSC_7151.jpg
DSC_7152.jpg
DSC_7153.jpg
Fylling av steinsprutskader
DSC_7154.jpg
Så var det å gjøre klart utstyret
Bruker sprøyter til å legge i lakk. Synes dette er en god måte å få en dråpe i sårene, og ikke rote utover hele panseret med kosten som følger med disse småflaskene.
DSC_7155.jpg
DSC_7156.jpg
Blander sammen klarlakk og farge
DSC_7157.jpg
Litt usikker på mengde, men en desj av hver. Ca 50-50 vil jeg tro, mulig litt mer farge enn klarlakk.
DSC_7158.jpg
DSC_7159.jpg
Fyller sprøyten
DSC_7160.jpg
Nok mengde til mange småskader
DSC_7161.jpg
Før jeg begynner å legge i lakk, renser jeg skaden. Denne gangen hadde jeg ikke sprit tilgjengelig, så jeg brukte Tech7 cleaner. Tror den gjorde jobben ganske greit.
DSC_7162.jpg
DSC_7163.jpg
DSC_7164.jpg
DSC_7165.jpg
DSC_7166.jpg
DSC_7167.jpg
Så var det klart for lakk
DSC_7168.jpg
DSC_7169.jpg
DSC_7170.jpg
Deretter maskerte jeg opp hele bilen og gjorde klart for maskinpolering.
DSC_7171.jpg
DSC_7172.jpg
DSC_7173.jpg
DSC_7178.jpg
DSC_7179.jpg
Maskinvalget ble roterende, da denne lakken er veldig hard. Roterende kutter litt raskere enn DA på disse bilene. Lilla schollpad og S03
DSC_7180.jpg
Begynner på døra, da panseret var "nylakkert".
DSC_7181.jpg
DSC_7182.jpg
DSC_7184.jpg
DSC_7185.jpg
DSC_7186.jpg
DSC_7187.jpg
DSC_7188.jpg
Blankt ble det jo! :)
DSC_7190.jpg
DSC_7191.jpg
Litt flere bilder av jobben
Her ser man en tydelig flekk. Tror det kan være solkrem eller noe som kan ha vært på lakken.
DSC_7192.jpg
DSC_7193.jpg
DSC_7195.jpg
DSC_7196.jpg
DSC_7197.jpg
DSC_7198.jpg
DSC_7199.jpg
DSC_7201.jpg
DSC_7203.jpg
DSC_7204.jpg
DSC_7205.jpg
DSC_7206.jpg
Dagen etter begynte jeg på panseret og jobbet meg bakover på andre siden av bilen
Bilder fra resten av grovkorrigeringen
DSC_7207.jpg
DSC_7208.jpg
DSC_7209.jpg
DSC_7210.jpg
DSC_7211.jpg
DSC_7212.jpg
DSC_7213.jpg
DSC_7214.jpg
DSC_7215.jpg
DSC_7216.jpg
DSC_7217.jpg
DSC_7218.jpg
DSC_7219.jpg
DSC_7220.jpg
DSC_7221.jpg
DSC_7222.jpg
DSC_7223.jpg
DSC_7224.jpg
DSC_7225.jpg
DSC_7227.jpg
DSC_7229.jpg
DSC_7230.jpg
DSC_7231.jpg
DSC_7232.jpg
DSC_7233.jpg
DSC_7236.jpg
DSC_7237.jpg
DSC_7238.jpg
DSC_7239.jpg
DSC_7240.jpg
DSC_7241.jpg
DSC_7242.jpg
DSC_7243.jpg
DSC_7244.jpg
DSC_7245.jpg
DSC_7246.jpg
DSC_7247.jpg
DSC_7248.jpg
DSC_7249.jpg
DSC_7250.jpg
DSC_7251.jpg
DSC_7252.jpg
Til finpoleringen brukte jeg Flex DA, sort scholl pad og S30
DSC_7253.jpg
DSC_7254.jpg
DSC_7255.jpg
AG HD Wax til siste steg
DSC_7256.jpg
Så til ferdigbildene.
Jeg var veldig stresset med å få denne bilen ferdig, så det ble veldig lite, og ganske dårlige ferdigbilder. Bilen ble kjørt til eier og fotografert ca. 2 mil fra garasjen min.
Eier var værtfall strålendes fornøyd med jobben.
DSC_7257.jpg
DSC_7258.jpg
DSC_7259.jpg
DSC_7260.jpg
DSC_7261.jpg
DSC_7262.jpg
DSC_7263.jpg
DSC_7264.jpg
Takk for titten :-)
Endret av Meringdal
20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert løft, "doktor"! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott jobb dette Meringdal. Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent som alltid :)

Stusser hver gang på s30 på svart scholl, selv på flex da... hver gang jeg bruker noe finere enn s17+ på svart, uansett maskin, blir det holofabrikk. Hva er hemmeligheten din? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert løft, "doktor"! :)

Takk for det. Skal det være en injeksjon? :P

Kjempeflott jobb dette Meringdal. Cred :)

Takk for det Alexander! :)

Pent som alltid :)

Stusser hver gang på s30 på svart scholl, selv på flex da... hver gang jeg bruker noe finere enn s17+ på svart, uansett maskin, blir det holofabrikk. Hva er hemmeligheten din? :)

Jeg har hatt samme problemet som deg, men da på lakk uten metallic. Og spesielt på sort.

Jeg har aldri vært plaget med hologrammer på BMW-lakk, i værtfall ikke etter en runde med DA-maskin :)

Jeg vet ikke helt hvorfor det ble denne komboen på denne bilen, som oftest bruker jeg jo orange pad.

Hver gang jeg kjører DA-maskin, så bruker jeg værtfall like lang tid på å avslutte runden, som når jeg faktisk jobber med maskinen.

Litt vanskelig å forklare, men jeg jobber altså på trinn 6 en god stund frem og tilbake, før jeg gradvis skrur ned hastigheten. Jeg tror faktisk jeg bruker minst like lang tid på denne "nedjusteringen" av press og fart, som jeg jobber på trinn 6.

Denne teknikken skal jo gi lite eller ingen hologrammer, og la ikke merke til noe spesielt ved bruk av sort pad og s30! Men når du sier det, så skal jeg ta en ekstra sjekk for deg neste gang jeg bruker denne komboen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Skal det være en injeksjon? :P

Takk for det Alexander! :)

Jeg har hatt samme problemet som deg, men da på lakk uten metallic. Og spesielt på sort.

Jeg har aldri vært plaget med hologrammer på BMW-lakk, i værtfall ikke etter en runde med DA-maskin :)

Jeg vet ikke helt hvorfor det ble denne komboen på denne bilen, som oftest bruker jeg jo orange pad.

Hver gang jeg kjører DA-maskin, så bruker jeg værtfall like lang tid på å avslutte runden, som når jeg faktisk jobber med maskinen.

Litt vanskelig å forklare, men jeg jobber altså på trinn 6 en god stund frem og tilbake, før jeg gradvis skrur ned hastigheten. Jeg tror faktisk jeg bruker minst like lang tid på denne "nedjusteringen" av press og fart, som jeg jobber på trinn 6.

Denne teknikken skal jo gi lite eller ingen hologrammer, og la ikke merke til noe spesielt ved bruk av sort pad og s30! Men når du sier det, så skal jeg ta en ekstra sjekk for deg neste gang jeg bruker denne komboen :)

Takk for det :)

Jeg kjører konsekvent oransje scholl med s30, og da durer jeg friskt på 5 på hele området jeg jobber på, og rett av uten å senke hastigheten. Blir blankt og holofritt og tar kort tid. Skal også sies at jeg som regel er drittlei når jeg kommer til finsteget etter gjerne 20 timer hardkjør, så å bruke mange timer ekstra med en combo som kan være risky er langt fra mine tanker da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott!:) Cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme som Christer ang sort scholl og S30, men resultatet ble jo kjempebra! Dette må jeg teste selv ved neste knallharde metallic jeg skal bryne meg på. Blir vel en mercedes av noe slag hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott redningsjobb, cred gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent :) Mye blåfarge i Carbonswartz!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert arbeid! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pen kosmetisk oppgradering - cred! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra løft det her :) forstår godt eiger vart fornøgd!

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott :) Trodde lakken var i bra stand jeg, men ikke etter første 50/50 bilde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :)

Jeg kjører konsekvent oransje scholl med s30, og da durer jeg friskt på 5 på hele området jeg jobber på, og rett av uten å senke hastigheten. Blir blankt og holofritt og tar kort tid. Skal også sies at jeg som regel er drittlei når jeg kommer til finsteget etter gjerne 20 timer hardkjør, så å bruke mange timer ekstra med en combo som kan være risky er langt fra mine tanker da ;)

Du er ikke alene. Det greieste er når man har litt lengre tid på seg. Da synes jeg DA-jobben også er kos! Blir jo sinnsykt blankt og det er kjekt! :)

Flott! :) Cred.

Takk Johnsen :)

Tenkte akkurat det samme som Christer ang sort scholl og S30, men resultatet ble jo kjempebra! Dette må jeg teste selv ved neste knallharde metallic jeg skal bryne meg på. Blir vel en mercedes av noe slag hehe

:lol:

Pent :) Mye blåfarge i Carbonswartz!

Takk! Carbonblau :rolleyes:

Supert arbeid! :)

B) Takker

Veldig pen kosmetisk oppgradering - cred! :thumbup:

Takk for det Øhn :)

Meget bra løft det her :) forstår godt eiger vart fornøgd!

Cred

Takk for det Andrè B)

Jeg henger fortsatt litt bakpå på loggene mine, så jeg får sette meg ned å lage den siste jeg har liggende. Tror den er litt mer spenstig :D

Flott :) Trodde lakken var i bra stand jeg, men ikke etter første 50/50 bilde :)

ikke den værste jeg har sett, men du verden så mye bedre den ble :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er en som mangler som eg vet du har gnikket på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er en som mangler som eg vet du har gnikket på :)

Mulig det er den som ligger ute nå? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive