StianMH

Automatkasse Audi A6 2.4 avant(1999)

Fadern har en slik Audi som nevnt i emne, og når han setter bilen i Revers og det er litt motbakke, så flytter nesten ikke bilen på seg. Virker som om motoren ruser en del, uten å flytte seg.

Noen som har en idè om hva det kan være ?

Må kassen overhales eller byttes?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker den godt ellers? kan jo være noe så enkelt som en vaccumslange?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han sa at den girer normalt fra 1-5 gir..

Vaccumslange er et godt tips, er dette enkelt å se under bilen, eller er det veldig enkelt og greit å levere det til noen som kan girkasser ? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han sa at den girer normalt fra 1-5 gir..

Vaccumslange er et godt tips, er dette enkelt å se under bilen, eller er det veldig enkelt og greit å levere det til noen som kan girkasser ? :)

Da vil jeg ikke tro at det en vaccumslange. Jeg hadde en dårlig vaccum slange på min bmw 320d og mistet turbotrykket. da gikk den som en dass.

Hvis en automatkasse har lite olje vil den jo også slure og ikke komme noe steds. men det ser heller ikke til å være problemet siden han sier den girer normalt i "D" 1-5.

Dere kan jo prøve å ringe noen av de som overhaler automatkasser og kan sikkert gi en pekepinn på hva som er galt. ringere dere et verksted skal de på død å jævel ha en diagnose. Så jeg hadde snakket med noen som driver med overhaling av automat først :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må nesten prøve ut bilen selv, fadern er like teknisk som et opptrekksur.

Jeg tror også at kassen trenger fersk olje, sikkert ikke vært byttet noen gang.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være smart!:)


Mange produsenter sier at det ikke er nødvendig å bytte olje og filter på en automat. men dette tror jeg bare er tull.

Jeg har flushet og byttet filter på min 320d automat og den ble mye finere etterpå :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt mørkt å si.

Jeg skal også flushe kassen på bilen min veldig snart. :)

Jeg fikk pris på 4500,- på min, tror det blir noe billigere på fadern sin. Men det må han bare betale siden han vil kjøre gammel Audi :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig problem på denne kassa, overhaling neste.

En kompis av meg tok sin A6 ned til Teo motors i Polen. Kosta 20 lapper for alt inkl hotell og mat.

At reversen svikter er første steg mot havari, dessverre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt mørkt å si.

Jeg skal også flushe kassen på bilen min veldig snart. :)

Jeg fikk pris på 4500,- på min, tror det blir noe billigere på fadern sin. Men det må han bare betale siden han vil kjøre gammel Audi :P

Jeg fikk pris på rundt 6000kr av Dahles for bytte av AT olje og filter. Flushing hadde de ikke utstyr til lenger her i byen, men det kostet visst 8000+...! Jeg kjøpte original olje, filter og plugg for rundt 3500kr og tenker jeg skifter selv til våren. Prosessen er litt vanskelig og tidkrevende og man må ha diagnoseutstyr.

Ellers er jeg dessverre enig med Knutis. Dette er nok første tegn på havari. Men har du mulighet/penger så skader det jo ikke å prøve et oljeskift først.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flushing vs oljeskift er som natt og dag, jeg vil nesten tørre påstå at et oljeskift er på grensen til å kaste tid og penger ut vinduet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flushing vs oljeskift er som natt og dag, jeg vil nesten tørre påstå at et oljeskift er på grensen til å kaste tid og penger ut vinduet.

Okei, nå må du forklare forskjellen her, siden jeg trodde det var samme greien...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå må du forklare forskjellen her, siden jeg trodde det var samme greien...

Si at bilen din ha 8L i systemet på automaten. Ved oljeskift får du kanskje byttet 3-4L. du får ikke tomt converter på denne måten :)

Flusher du, kobler de seg inn på systemet å pumper de olje gjennom hele systemet og bytter ut all gammel olje og grums.

De bruker vel først en renseveske også.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over får du skiftet pluss minus halvparten av oljen, i tillegg vil den nye oljen løsne litt gammel grums som du hadde fått ut med flushing, og så er du egentlig tilbake til der du var før oljeskift.

Flushet kassen på V70'n i sommer, og da gikk det vel med bortimot 15 liter totalt før oljen så bra ut :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok endelig svar avgitt, bilen selges :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive